گزارش شده است که هیوندای موتور هند پروژه چندمنظوره (MPV) خود را به تعویق انداخته تا بر ساخت شاسی بلند کم تر از 4 متر هیوندای کارلینو تمرکز کند.
دلیل این امر می تواند تقاضای اندک برای چندمنظوره های کامپکت در بازار باشد در حالی که شاسی بلندها فروش بهتری دارند. این امر با بازخورد ضعیف نسبت به موبیلیو، لاجی و اوالیا مشهود است در حالی که ارتیگا با موجی از تقاضا رو به رو بوده است.
در حالی که تمایل بازار به سمت کلاس شاسی بلندهای کامپکت رفته که شامل محصولاتی همچون ماهیندرا TUV300، ماروتی ویتاراBrezza و فورد اکواسپرت است و هیوندای نیز در Auto Expo 2016 به جای مدل تولیدی چندمنظوره هیوندای هگزا اسپیس که در سال 2012 رونمایی شده بود، یک شاسی بلند کانسپت کم تر از 4 متر را رونمایی کرده است، این تصمیم تایید می شود.
مدیر اجرایی هیوندای موتور هند، Young Key Koo تایید کرده است که هیوندای کارلینو اواخر دهه جاری در هند عرضه خواهد شد. بخش اعظم تولید این شاسی بلند توسط مهندسان هیوندای موتور هند انجام خواهد شد تا در ساخت آن بر مشتریان هندی تمرکز بیش تری شود.