printlogo

سید فخرالدین شبیری
کد خبر : 11226
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1395 12:51:00

برای ساخت یک زندگی شاد و سرشار از لطافت، می‏باید «طبیعت» را «الگو» قرار دهیم. شاهد هستیم که در این ایام فرخنده، خدای مهربان، زمین مرده و درختان خفته در برف و سرما را، جان تازه بخشیده است؛ مزارع و بیشه‏زارها، سرسبز و پر گل شده، بلبلان و هزار دستان به وجد و سرور آمده‏اند؛ اگر در محیط شما درختان سبز و پر گل وجود دارد، به راحتی می‏توانید شادی و سرور و نغمه‏سرائی پرندگان را در بالای شاخسارها بشنوید و مشاهده کنید. خدای مهربان را سپاسگزاریم که این چنین تحولات شگرفی در عالم طبیعت ایجاد کرده است.

 

افق روشن پیش رو

امسال فرا رسیدن سال نو در جامعه ما با دگرگونی‏های خاص، آغاز می‏شود؛ رفع تحریم‏های اقتصادی، تمهیدات و دیدگاه‏های روشن برای بهبود زندگی مردم و  ایجاد روابط حسنه با بسیاری از کشورهای صنعتی جهان از جمله اقدامات ماه‏های اخیر بوده است که ان‏شاءا... پیشرفت‏های اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.

 

انجام انتخابات و ایجاد اشتغال

در اسفند 94 مردم جامعه اسلامی ما با شور و شعف بسیار، در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. 

خدا را سپاسگزاریم که این انتخابات نیز به خوبی انجام شد و مردم سرزمین ما، نمایندگان خود را انتخاب کردند. امیدواریم نمایندگان دلسوز ملت، با تمهیدات لازم، گام‏های وسیعی برای ایجاد اشتغال جوانان و توسعه بهداشت و فرهنگ جامعه بردارند. چندین سال است به کارهای زیربنایی (ایجاد کارخانه، ساخت و ساز مسکن، توسعه تجارت و بازرگانی و ...) کمتر توجه شده است.

حالا بسیاری از جوانان ما به علت نداشتن شغل و مسکن مناسب، قادر به ازدواج نیستند که آن هم مشکلات خاص خود را دارد. امیدواریم نسبت به این امور نیز، بیشتر توجه شود.

 

ماشین و تحولات آن 

با رفع تحریم‏ها، واردات خودرو و قطعات و نیز تکنولوژی استفاده از آن، مورد توجه است. گام‏های وسیعی از سوی کارخانه‏های سازنده خارجی و نمایندگان داخلی آنها برداشته شده؛ بنابراین در آینده نزدیک شاهد این‏گونه تحولات خواهیم بود.

*در نیمه اول اسفندماه، نمایشگاه بین‏المللی و توانمندی‏های صنعت خودرو، در تهران تشکیل شد که برای آشنایی بیشتر علاقه‏مندان، حائز اهمیت بود. درباره نرخ فروش خودرو، هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما می‏گویند: «نرخ آنها آزاد خواهد بود» امید است این «آزادی» مثل آزاد شدن نرخ بلیط هواپیما، بلیط قطار، نان، آب، برنج، روغن و ... نباشد؛ چه خوب است این واژه زیبا و دوست داشتنی «آزادی» با افزایش نرخ‏ها، روحیه مردم را نیازارد. می‏گفت: برای سفر به عتبات عالیات برنامه‏ریزی کرده بودیم، که یکباره نرخ بلیط هواپیما صد در صد بالا رفت، در این صورت ما و خیلی از مشتاقان از سفر باز ماندیم.

 

به حق چیزهای ندیده و نشنیده!

می‏گفت 700 دستگاه «پورشه» با اجازه کارت بازرگانی یک زن روستایی، وارد کشور شده است! حالا یک خانم روستایی این همه ماشین لوکس را برای چه می‏خواهد؟ لابد واسطه‏ها، ایشان را با پرداخت فقط 100 هزار تومان، راضی کرده‏اند تا به نام ایشان ماشین وارد کنند! حالا حقوق دولت چه می‏شود، خدا می‏داند!

 

نرخ ماشین داخلی ارزان نمی‏شود!

سال‏هاست مردم منتظر پائین آمدن نرخ فروش خودروهای ساخت داخل هستند. می‏گویند: «با رفع تحریم‏ها و پائین آمدن نسبی نرخ ارز و تحولات دیگر، انتظار کاهش قیمت ماشین را داریم» ...

اما یکی از اعضای سیاست‏گذاری قیمت خودرو گفت: گشایش‏های پسا تحریم کمک می‏کند تولید با قیمت و هزینه کمتر انجام شود. بنابراین با فاینانس و یوزانس فقط نیاز به نقدینگی واحدهای تولید برطرف می‏شود و این امر در قیمت فروش محصول تأثیری ندارد.

 

سفرهای نوروزی

عوامل متعدد موجب می‏شود تا افراد با ماشین خود، به سفرهای راحت و ایمنی بروند. مثل ماشین سالم و مطمئن، راه‏های استاندارد، رانندگان ماهر و از همه مهمتر با آگاهی از موقعیت جغرافیایی و برنامه‏ریزی لازم.

شما اگر قصد سفر دارید، ابتدا «اتومبیل» خود را از هر حیث سرویس و آماده کنید. «راه‏ها» هم همین است که هست! بنابراین احتیاط بیشتر شما ضرورت دارد. هرگز در حالت خستگی و خواب‏آلودگی، رانندگی نکنید، رانندگی هم اگر با احتیاط صورت گیرد، لذت‏بخش است.

 

مراقبت پلیس راهور

مثل همیشه، برادران پلیس راهنمایی، در راه‏های سراسر کشور به رانندگی مردم نظارت دارند. خصوصاً اینکه به مرور در بسیاری از بزرگراه‏ها، دوربین مخفی نیز، کار گذاشته‏اند. با این وصف احتیاط و دوراندیشی  رانندگان مضاعف می‏شود تا تند نروند، مارپیچ رانندگی نکنند، با سرعت مطمئنه برانند و به ‏طور کلی از انجام خلاف و کارهای خطرآفرین، در رانندگی خودداری کنند. 

 

سال نو مبارک

سال 1395 فرا رسید؛ خریدن ماشین نو، خانه نو، لباس نو، لوازم منزل تازه مبارکتان باشد؛ امید است همه ما چنانکه به ظاهر امور می‏پردازیم، داخل و درونمان را نیز پاک کنیم؛ دشمنی‏ها، کدورت‏ها، ناملایمات را نیز به دیده اغماض نگریسته و پاک کنیم. خدای مهربان برون و درون جهان را آرایش می‏دهد. بنابراین ما هم می‏باید نشانه‏ای از موهبت‏های الهی داشته باشیم؛ دستگیری از نیازمندان و انجام صله رحم، شاد کردن قلوب دردمندان و ... از ضروریات است که امیدواریم به انجام آنها توفیق حاصل کنیم.