printlogo

اصلاح هندسی میدان رازی، به زودی در منطقه 11 آغاز می شود.
کد خبر : 11934
تاریخ انتشار : 14 تیر 1395 13:54:00

اصلاح هندسی میدان رازی، به زودی در منطقه 11 آغاز می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 گفت: تردد وسایل نقلیه از چند جهت، آشفتگی ترافیکی و نامنظم در این میدان سبب شد طرح اصلاح هندسی این میدان در دو مرحله اجرا شود.

سجاد زارع صفت افزود: رازی یک میدان نامتقارن است که در بخش شمالی آن بازشدگی وجود دارد به این ترتیب که ابتدای خیابان قلمستان به میدان رازی ورود پیدا می کند و مسیر غرب به شمال میدان از خیابان هلال احمر به خیابان کاگر نیز بیشترین حجم تردد را دارد و رانندگان به صورت غیرمجاز میدان را دور نمی زنند و با تخلف از خیابان هلال احمر به طرف خیابان کارگر می روند.

وی از دیگر مشکلات این میدان را وجود ایستگاه پرحجم تاکسی در ابتدای خیابان رباط کریم برشمرد و گفت: وجود این ایستگاه باعث بی نظمی ترافیکی در محدوده جنوب به غرب رازی می شود علاوه بر این تردد همزمان اتوبوس های خط 2 بی آرتی و یک خط اتوبوس دیگر که مسیر شمال و جنوب خیابان کارگر را می پیماید نیز مزید بر علت شده است.

زارع صفت افزود: این تداخلات زیاد باعث برهم زدن حرکات و نظم ترافیکی خودروها در محدوده میدان رازی می شود که با اصلاح هندسی در این میدان و شبکه اطراف آن خود به خود نظم ترافیکی در این محدوده بالا می رود.

 

منبع: خبرخودرو