printlogo

شرکت بم خودرو از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو که به دلیل تحریم های بین المللی از ادامه تولید بازمانده بود، با تولید محصولات جیلی چینی به عرصه تولید خودروی سواری بازگشت.
کد خبر : 12025
تاریخ انتشار : 24 تیر 1395 11:58:00

شرکت بم خودرو از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو که به دلیل تحریم های بین المللی از ادامه تولید بازمانده بود، با تولید محصولات جیلی چینی به عرصه تولید خودروی سواری بازگشت.

شرکت بم خودرو از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از ادامه تولید بازمانده بود، با تولید محصولات جیلی چینی به عرصه تولید خودروی سواری بازگشت.

نام فولکس واگن آلمانی، نخستین بار در بازار ایران با شرکت خودروسازان بم گره خورد و مونتاژ خودروی «گل» حاصل همین مشارکت بود. درحالی که افق‌ها برای توسعه محصولات این آلمانی محبوب در ایران روشن بود اما، ابرهای تحریم نه تنها افق‌های این همکاری را تیره کرد، بلکه در فعالیت بم خودرو نیز وقفه ایجاد کرد.

حالا رضا ظروفیان، مدیر بازاریابی و فروش این شرکت، در حاشیه رونمایی از محصول آینده جیلی در ایران می گوید که بم خودرو با برنامه‌ریزی برای همکاری‌های بلند مدت با جیلی به عرصه تولید بازگشته است.

  

سال‌ها بود که بم خودرو در حالت سکون به سر می‌برد، حالا دوباره می خواهید که فعالیت خود را آغاز کنید، آیا برای ادامه فعالیت خود برنامه بلند مدتی دارید؟  

 هر کاری که ما در صنایع آغاز کردیم، هدف بلند مدت داشته است. ما هیچ وقت قصد نداشتیم همکاری خود را با فولکس واگن قطع کنیم، اما تحریم ها و جبر زمانه موجب معلق شدن این همکاری شد. حالا با جیلی فعالیت خود را مجددا شروع کردیم.  

 

چرا جیلی؟  

 ما این اطمینان را داریم که در همکاری با جیلی محصولات با کیفیت را وارد ایران می کنیم و آن را تولید خواهیم کرد. همچنین در این همکاری ما از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند خواهیم شد و اهداف بلند مدت برای سرمایه گذاری های مشترک داریم و امیدواریم سایر شرایط به نحو احسن پیش رود تا موجب توفیق ما شود.  

 

برنامه توسعه محصول شما چگونه بوده و عمق ساخت داخل هر کدام از این محصولات چقدر خواهد بود؟  

 در دوره ای پنج ساله، چهار محصول در سبد محصولات ما وجود خواهد داشت. درباره ساخت داخل هم ما تابع قوانین کشور هستیم.  

 

اکنون شما دو محصول را در این نمایشگاه رونمایی کردید. هر کدام از این محصولات چقدر عمق ساخت داخل دارند؟  

 در محصول GC6 اکنون به 20 درصد ساخت داخل رسیده ایم که برای یک سال آینده به 30 درصد خواهد رسید، اما برای محصول شاسی بلند NL-3 هنوز برنامه تولیدی ریخته نشده و صرفا در حال بازارسنجی هستیم تا وارد فاز تولیدی آن شویم.  

 

خودروی GC6 با چه قیمتی و چه زمانی به بازار ارائه می شود؟  

 قیمت دنده اتومات این محصول بین 45 تا 49 میلیون تومان و دنده معمولی بین 41 تا 43 میلیون تومان خواهد بود. خط تولید این محصول آماده است و انتظار داریم تا مهرماه این محصول به دست مشتری برسد.  

 

منبع:فرصت امروز