printlogo

از هفته گذشته و با نزدیک شدن به پایان فصل مجامع، بازار سهام با رونقی نسبی مواجه شد چنانچه به نظر می‌رسد بازار سهام پس از یک دوره رکود ، مجددا به تعادل رسیده است و کفه ترازوی خوش بینی ها از کفه بد بینی ها سنگین تر شده است.
کد خبر : 12161
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1395 13:05:00

از هفته گذشته و با نزدیک شدن به پایان فصل مجامع، بازار سهام با رونقی نسبی مواجه شد چنانچه به نظر می‌رسد بازار سهام پس از یک دوره رکود ، مجددا به تعادل رسیده است و کفه ترازوی خوش بینی ها از کفه بد بینی ها سنگین تر شده است.

البته نکته قابل توجهی که در فضای این روزهای بازار سهام به خصوص شرکتهای خودرویی به‌چشم می‌خورد، بازخورد مثبت مجامع شرکت‌هاست چنانچه تحولات روز گذشته بازار سهام نشان داد که فعالان بازار از نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های خودرویی راضی هستند.

مدیر عملیات بازار بورس در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : روز گذشته با آغاز بازگشایی نمادهایی که مجامع خود را برگزار کردند، موج مثبت ایجاد شده نمود بیشتری یافت. هر چند بسیاری از نمادهای تاثیرگذار در بازار من جمله خودرویی‌ها هنوز متوقف بودند و ارزش معاملات در حد پایینی به سر می‌برد، اما اغلب نمادها با رشد قیمت مواجه شدند که خود نشانگر خوش بینی بازار به آینده شرکت‌های بورسی است.

سید مهدی پارچینی افزود : هر چند معدود نمادهای گروه خودرویی که روز گذشته متوقف نبودند، با صف خرید و افزایش قیمت مواجه شدند تا انتظار فعالان بازار از بازگشایی نمادهای لیدر خودرویی را نشان دهند با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان با گروه خودرویی محتاطانه برخورد می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که کلیت بازار از اخبار منتشر شده از مجامع خودرویی راضی است.

وی گفت : چنین فضایی که در بازار سهام ایجاد گردیده نوید بازگشایی نمادهای خودرویی در محدوده‌های مثبت را می‌دهد. هر‌چند انتظار می‌رود، در صورت شکل‌گیری تقاضا برای خودرویی‌ها جریانی صعودی برای بازار سهام به وجود بیاید.

وی تصریح کرد : البته هفته گذشته در آخرین مهلت فصل مجامع، تعداد زیادی از نمادهای بورسی برای برگزاری مجامع سالانه خود متوقف شدند. طبعا با توقف تعداد قابل توجهی از نمادها، ارزش معاملات بورس نیز کاهش یافت ضمن اینکه ارزش معاملات به دلیل توقف نمادها نیز با کاهش روبرو گردید.

مدیر عملیات بازار بورس اظهار داشت : خوشبختانه با برگزاری مجامع شرکت‌ها پالس‌های مثبتی به بازار مخابره گردید و در نهایت بازار به آرامی مسیر صعودی را پیش گرفت.

پارچینی افزود : اکثر شرکتهای خودرویی در هفته گذشته مجامع شان برگزار شد و با توجه به طرح مباحثی در خصوص قراردادهای خارجی ، بحث تقسیم سود خیلی ضعیف بوده اما مباحثی توسعه ای بیشتر مطرح  گردید.

وی گفت : هفته گذشته اکثر نمادهای معاملاتی در آستانه برگزاری مجامع شرکتها متوقف گردید اما تا قبل از برگزاری مجامع میزان معاملات پرحجم و در دامنه مثبت انجام می گرفت این رویکرد احتمالا این پیغام را برای بازار دارد که در مجامع شرکتها اخبار مثبتی منتشر خواهد شد. 

وی اظهار داشت : البته هفته گذشته تا پیش از توقف نماد شرکتهای خودرویی و برگزاری مجامع میزان معاملات در گروه خودرویی پرحجم و از سویی پرگردش بود سهامی است که تعداد تراکنش های معاملاتی آن بالاست  طبعا این مساله جزء معیارهای نقد شوندگی نیز محسوب می شود. 

وی تصریح کرد : اوضاع بازار سهام خودروهایی طی روزهای آتی با توجه به اخبار مجامع شرکتها جریان مثبت داشته و طبعا حجم معاملات بیشتر گردیده و شاهد رشد قیمتی سهام شرکتهای خودرویی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد : با شفاف سازی همه مسائل در مجمع شرکتهای خودرویی پیش بینی می شود بازار سهام خودرویی بر روی اخبار و شایعات حرکت نخواهد کرد.

 

منبع: خبرخودرو