printlogo

دلیل اصلی آتش سوزی اخیر یک دستگاه تسلا مدل اس عدم سفت شدن یکی از اتصالات برقی آن که گفته می شود به جای ربات با دست وصل شده اعلام گردید.
کد خبر : 12541
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1395 13:23:00

دلیل اصلی آتش سوزی اخیر  یک دستگاه تسلا مدل اس عدم سفت شدن یکی از اتصالات برقی آن که  گفته می شود به جای ربات با دست وصل شده اعلام گردید.

تسلا به تازگی با پایان یافتن تحقیقات خود در مورد آتش سوزی یک دستگاه مدل اس به این نتیجه رسیده که عدم سفت شدن یکی از اتصالات برقی خودرو مسبب حادثه بوده است. این آتش سوزی ماه گذشته در حین آزمایش جاده ای در فرانسه به وقوع پیوست. این Model S P90D ابتدا شروع به سرو صدا کرده و سپس پیام خطای مشکل شارژ برروی نمایشگر آن ظاهر شده است. راننده تسلا و یک سرنشین دیگر پس از مشاهده این اتفاقات سریعا از خودرو خارج شده و بعد از آن خودرو به طور کامل در آتش سوخته است.

مدیر رسانه های تسلا در فرانسه گفت: معمولا این نوع اتصالات الکتریکی توسط ربات ها انجام می شود اما در این خودرو این کار به صورت دستی انجام گرفته. البته بایستی گفت این اولین آتش سوزی محصولات تسلا نیست اما عموم موارد پیشین به وقوع تصادف آتش گرفته اند. چندی پیش نیز یک دستگاه از خودروی فوق هنگام اتصالی به پایانه شارژ سریع آتش گرفت.

 

منبع: خبرخودرو