printlogo

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا خبر داد
رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از ثبت ۱۵۰ هزار تخلف در شهریور ماه امسال در معابر برون شهری خبر داد و گفت: یک دستگاه سواری آزرا رکورد تجاوز از سرعت مجاز را از آن خود کرد.
کد خبر : 12551
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1395 11:45:00

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از ثبت ۱۵۰ هزار تخلف در شهریور ماه امسال در معابر برون شهری خبر داد و گفت: یک دستگاه سواری آزرا رکورد تجاوز از سرعت مجاز را از آن خود کرد.

در شهریور ماه امسال دوربین‌های ثبت تخلف معابر برون شهری، حدود 150 هزار تخلف را ثبت کردند.

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: دوربین‌های معابر برون شهری سرعت غیرمجاز را ثبت می‌کنند که شامل سرعت غیرمجاز تا 30 کیلومتر بر ساعت بالای سرعت متوسطی است که غیرمجاز بوده است.

 

عمده تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف 

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور بیان کرد: پرداخت نکردن عوارض، تجاوز به چپ از محور و خط وسط راه، تردد وسایل نقلیه سنگین از باند سوم و معابری که سه بانده هستند، بیش ترین تخلفاتی است که دوربین‌ها ثبت کرده‌اند. 

 

استان‌های پرتخلف معرفی شدند

وی درباره استان‌هایی که بیش‌ترین تخلف توسط دوربین‌ها در معابر برون شهری برای آن‌ها ثبت شده است، گفت: استان تهران به دلیل عبور از عوارض و سرعت غیرمجاز، استان قم به دلیل سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط و استان فارس به دلیل سرعت غیرمجاز، تردد وسایل نقلیه سنگین از باند سوم سه استان پرتخلف هستند.

 

دوربین‌ها، رکورد سرعت را ثبت کردند

رکورد تجاوز از سرعت مجاز در شهریور ماه متعلق به یک دستگاه سواری آزرا است.

دوربین‌ها سرعت غیرمجاز 196کیلومتر را درحالی که سرعت مجاز 120کیلومتر بوده برای این خودرو ثبت کرده‌اند و رکورد بعدی، یک دستگاه ام وی ام در خراسان رضوی با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت در محوری که سرعت مجاز 110کیلومتر بوده است.

طبق گفته‌های سرهنگ کرمی اسد، بعد از این استان‌ها بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده متعلق به محورهای استان کرمان و زنجان است که در یکی از محورهای استان کرمان نیز یک خودروی پژو 405، 180 کیلومتر در ساعت سرعت غیر مجاز داشته و در استان زنجان هم یک خودرو، 177کیلومتر بر ساعت سرعت غیرمجازی بوده که دوربین ثبت کرده است.

این خودرو‌ها علاوه بر اینکه توسط دوربین ثبت تخلف شده‌اند در پاسگاه‌های بین راهی متوقف شده و با آن‌ها برخورد شده است. 

 

منبع: فارس