printlogo

در روزهای پایانی تابستان و همزمان با شروع فصل پاییز، بازار خودرو نیز رنگ پاییزی به خود گرفت به طوری که با افت نسبی معاملات گذشته ، بازار خرید و فروش خودرو می رود که روزهای طولانی همراه با رکود را تجربه کند.
کد خبر : 12581
تاریخ انتشار : 04 مهر 1395 13:11:00

در روزهای پایانی تابستان و همزمان با شروع فصل پاییز، بازار خودرو نیز رنگ پاییزی به خود گرفت به طوری که با افت نسبی معاملات گذشته ، بازار خرید و فروش خودرو می رود که روزهای طولانی همراه با رکود را تجربه کند.

هر ساله در روزهای پایانی شهریور و همزمان با افزایش سفرهای تابستانی ، بازار خودرو نیز از تب و تاب افتاده و با رکود نسبی همراه می شود رکودی که به گفته فعالان بازار تا مدت ها ادامه خواهد داشت هرچند پیش بینی می شود رکود پاییز با آغاز ماه محرم شرایط ویژه ای را به لحاظ کاهش معاملات به دنبال داشته باشد.

نیکخواه از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو معتقد است شرایط کنونی بازار خودرو عمدتا مربوط به بازار آزاد بوده و اغلب نمایندگی های شرکتهای خودروساز بواسطه روش های جذاب ، کم و بیش با مراجعه مشتریان  مواجه هستند اما در ماه جاری پیش بینی می شود این فرایند به تدریج با افت بیشتر تقاضا همراه شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار اظهار داشت : هر چند درهفته های گذشته به دلیل کاهش عرضه توسط خودروسازان ، قیمت خودرو کمی افزایش قیمت را تجربه کرد اما با کاهش تقاضا می رود تا به تدریج این شرایط به حالت عادی باز گشته و قیمت ها به ثبات نزدیک شوند.

وی گفت : با افت معاملات در بازار خودروهای اخلی  طی چند روز گذشته ، قیمت اغلب خودروهای داخلی در بازار با ثبات نسبی قیمتی همراه شده است چنانچه پیش بینی می شود در صورت ادامه این شرایط قیمت ها با کمی افت نیز مواجه شوند.

وی تصریح کرد : هر چند در بازار خودروهای داخلی ثبات قیمت را شاهدیم اما در یکی دو مورد نیز افزایش را نیز همچنان وجود دارد  به عنوان مثال قیمت پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوقدار مدل V8ببه ترتیب با  قیمتی برابر با 38 میلیون و 38 میلیون و 500 هزار تومان تومان تقریبا ثبات قیمت را دراین چند روز داشته است اما قیمت  پژو 405 با کاهش 100هزار تومانی ، در حال حاضر 30 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود..

وی تاکید کرد : در هفته گذشته قیمت  سمند LX نیز تغییر خاصی نداشته  و با قیمت  31  میلیون تومان معامله شده است. همچنین خودرورانا از مدیگر محصولات ایران خودرو نیز با تثبت قیمت همراه بوده و  هم‌اکنون 33 میلیون و 400 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

وی همچنین در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : بازار خودروهای وارداتی نیز همچنان متاثر از افزایش 4 درصدی مالیات گمرکی با افزایش قیمت 3تا 4  درصدی روبرو است به طوری که این رقم بسته به نوع خودروها موجب افزایش 4 تا 10 میلیون تومانی برخی از خودروهای وارداتی در بازار شده است.

وی گفت : هم اکنون قیمت سراتو با افزایش 2 میلیون تومانی حدود 138 میلیون تومان در بازار معامله می شود تویوتا کمری نیز با با افزایش 2 میلیون تومانی نیز ، با قیمت 214 میلیون تومان خرید و فروش می‌شودهمچنین کیا اپتیما نیز با افزایشی یک میلیونی، هم‌اکنون 192 میلیون تومان قیمت دارد.

این فعال در بازار خودرو تصریح کرد : البته این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که بازار خودروهای وارداتی با رکود جدی همراه است چنانچه عرضه شرایطی این خودروها و تخفیفات صورت گرفته توسط عرضه کنندگان نیز تاثیر چندانی بر معاملات وارداتی ها در بازار نداشته است.

وی خاطر نشان کرد : در صورت ادامه شرایط کنونی اقتصادی در کشور پیش بینی می شود سایه رکود بر بازار خودروهای داخلی و وارداتی و سایر بازارهای اقتصادی همچنان تداوم داشته باشد.   

 

منبع: خبرخودرو