printlogo

جنرال موتورز و مرکز تحقیقات، توسعه و مهندسی تانک ارتش ایالات متحده (TARDEC) مشترکا شورولت کلورادوی ZH2 را رونمایی می کردند.
کد خبر : 12662
تاریخ انتشار : 15 مهر 1395 11:18:00

جنرال موتورز و مرکز تحقیقات، توسعه و مهندسی تانک ارتش ایالات متحده (TARDEC) مشترکا شورولت کلورادوی ZH2 را رونمایی می کردند.

این خودرو دارای یک موتور هیدروژنی است و در راستای انجام تحقیقات در زمینه موارد استفاده فناوری هیدروژنی در کاربردهای نظامی تولید شده است.

خودروی تغییر یافته کلورادو دارای تایرهای 37 اینچی و ارتفاع 6.5 فوت است. این خودرو که 7 فوت عرض دارد دارای بدنه و شاسی تقویت شده می باشد. سامانه تعلیق ویژه این خودرو امکان حرکت در اکثر ناهمواری ها را می دهد. قرار است آزمایشان سخت تر این محصول سال آینده انجام گیرد. این آزمایشات قدرت سامانه هیدروژنی را در شرایط جنگی و در میدان نبرد می آزماید.

ZH2 موسوم به FPTO است که می تواند در فواصل دور و در نقاط دور از دسترس برقی نیاز خودرو را تامین کند. از مزایای سامانه هیدروژنی میتوان به حرکت سریع و البته سریع آن در عملیات نظامی اشاره کرد. به علاوه در اگزوز این خودرو آب تولید می شود که خود می تواند در میدان نبرد مفید باشد. جی ام اعلام کرده که تاکنون 119 دستگاه از این خودروی هیدروژنی را در 3.1 میلیون مایل آزمایش کرده و میزان مصرف سوخت، برد گشتاور و قابلیت تولید آب آن ها را بررسی نمونه است.

 

منبع: خبرخودرو