printlogo

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: چراغ های راهنمایی شهر تهران برای ارتقای ایمنی عبور عابرین به سیستم صوتی مجهز می شوند.
کد خبر : 12864
تاریخ انتشار : 11 آبان 1395 14:00:00

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: چراغ های راهنمایی شهر تهران برای ارتقای ایمنی عبور عابرین به سیستم صوتی مجهز می شوند.

ایلوش وزیری افزود: تصادفات رانندگی بیش از همه عابرین پیاده (خصوصا افراد روشندل، کم توان جسمی و کهنسال) را تهدید می کند لذا در این راستا اقدام به تجهیز چراغ های راهنمایی در تقاطع های شهر تهران شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون 100 چراغ راهنمایی شهر تهران به آلارم های شنیداری مجهز شده اند و در تلاشیم سایر چراغ های راهنمایی را نیز به این سیستم تجهیز نماییم.

وی خاطرنشان کرد: با نصب این سیستم صوتی براساس زمانبندی چراغهای عابر پیاده سیگنالهای شنیداری مناسب تولید می شود تا عابرین پیاده در زمان مناسب با اطمینان و امنیت کامل از خیابان عبور نمایند.

وزیری اظهار داشت: چراغهای راهنمایی مجهز به سیستم صوتی وظیفه اعلام وضعیت چراغ راهنمایی (سبز، احتیاط و قرمز) را برعهده دارند لذا این صدا به عبور و مرور عابرین پیاده به ویژه افراد روشندل کمک می کند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در پایان عنوان کرد: سیستم صوتی چراغهای راهنمایی به صورت خودکار قادر به تشخیص سطح صوت محیط بوده به گونه ای که در ساعات خلوت آلارم های صوتی در پایین ترین سطح پخش می شوند.

 

منبع: خبرخودرو