printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام اینکه با استقرار اتوبوس های لازم زائران کربلا ازسه مرز مشخص به داخل خاک عراق منتقل می شوند، گفت : امسال بر خلاف سال های گذشته اتوبوس ها به شکل یک سره از مبدا به مقصد حرکت نمی کنند بلکه به شکل بین نقطه ای و در پاره خط های مشخص اقدام به جابه جایی مسافران می کنند.
کد خبر : 13021
تاریخ انتشار : 26 آبان 1395 14:13:00

معاون حمل و نقل و  ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام اینکه با استقرار اتوبوس های لازم زائران کربلا ازسه مرز مشخص به داخل خاک عراق منتقل می شوند، گفت : امسال بر خلاف سال های گذشته اتوبوس ها به شکل یک سره از مبدا به مقصد حرکت نمی کنند بلکه به شکل بین نقطه ای و در پاره خط های مشخص اقدام به جابه جایی مسافران می کنند.

مازیار حسینی با اشاره به برنامه همه ساله شهرداری تهران برای انتقال زائرین کربلا از ایران به عراق گفت :امسال نیز مانند سال های گذشته، بخشی از مسئولیت جابه جایی زائران کربلا بر عهده شهرداری تهران است.

وی افزود: مسافران از سه مرز رسمی مهران ،شلمچه و چزابه به نجف وکربلا منتقل می شوند و سپس از زیارت به کشور باز می گردند. حسینی با تاکید بر اینکه تعداد اتوبوس ها بر حسب نیاز مسافران پیش بینی شده است، گفت : مراسم اربعین امسال وسائل حمل و نقل عمومی به شکل قطعه بندی و پاره خط سامان دهی شده اند تا بتوانند بعد از جابه جایی مسافر به نقطه اول باز گردند تا زمان سفر زائران کوتاه تر شود.

وی با تشریح دلایل این تصمیم تاکید کرد: انتقال زائران در مقاطع غیر پیوسته تجربه سالهای قبل بوده است زیرا در صورت حرکت مستقیم وسایل نقلیه در مقصد قادر به بازگشت به مبدا نبوده و عملاً از انتقال زائران باز می ماندند، در نتیجه امسال با کوتاه کردن مسیرها سعی شده این نقیصه بر طرف شود.  

به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اتوبوس ها بر خلاف سنوات گذشته به شکل بین نقطه ای مسافران را به نجف وکربلا منتقل می کنند و از مبدا تا مقصد به شکل یکسره حرکت نمی کنند تا در رفت و مسافران تسهیل شود و حجم بالایی از مسافران جابه شوند.

وی با اشاره به اینکه سایر کلانشهرها نیز در انتقال مسافران کربلا سهیم هستند افزود:مرکز اصلی قاعدتا در کوت خواهد بود و مسافران در قطعات ومسیرهای مشخص از مرز ایران تا داخل خاک عراق جابه جا خواهند شد.

 

منبع: خبرخودرو