printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 از اجرای فعالیت مناسب سازی و پیاده رو سازی در معابر منتخب سطح منطقه خبر داد.
کد خبر : 13110
تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 12:12:00

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 از اجرای فعالیت مناسب سازی و پیاده رو سازی در معابر منتخب سطح منطقه خبر داد.

علیرضا مرآتی با اشاره به اجرای طرح جهادی مناسب سازی معابر در محلات منتخب بیان کرد: در راستای اجرای این طرح جهت تردد شهروندان کم توان، جانبازان و معلولین خیابان میثاق شمالی بعنوان معبر نمونه سطح منطقه انتخاب شده است.

وی افزود: در همین راستا مطالعات اولیه توسط مشاور معاونت ترافیک جهت شناسایی مشکلات موجود و ارائه راهکارهای اصلاحی مطابق ضوابط ابلاغی مناسب سازی برای عابرین پیاده و معلولین (اداره کل مهندسی و ایمنی و ترافیک) انجام و در برنامه فعالیتهای واحدهای اجرایی این حوزه قرار گرفته است.

مرآتی با بیان اینکه طی بازدید صورت گرفته از خیابان میثاق شمالی اقدامات لازم برای پیاده رو سازی این معبر انجام شده است گفت:  فعالیتهای مناسبت سازی این معبر نیز در  نیمه اول آذرماه آغاز شده و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول تصریح کرد: خیابان میثاق شمالی با طولی حدود هزار متر حد فاصل بزرگراه تندگویان تا بلوار میلاد امتداد یافته و برای مناسب سازی آن فعالیتهایی همچون خط کشی و نصب تابلوهای مخصوص جهت پارک حاشیه ای معلولین، احداث رابط پیاده رو و سواره رو، همسطح سازی پیاده رو، حذف موانع در پیاده رو، مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس و ... انجام شده است.

به گفته مرآتی در راستای بهسازی معابر منطقه جهت تسهیل تردد معلولین و افراد کم توان نیز تاکنون 35 تابلوی ویژه نصب شده و 95 تابلو نیز طی فعالیتهای آتی این حوزه نصب خواهد شد.

همچنین طی سال جاری در 50 نقطه از معابر پرتردد منطقه شامل خیابان های بهمنیار، آموزگار، دانشگاه، میعاد و دیگر نقاط فعالیت همسطح سازی انجام شده است.

 

منبع: خبرخودرو