printlogo

صنعت خودروسازی کشور چین در طول 2 دهه گذشته و از بدو تاسیس خود مراحل گوناگونی را پشت سر گذاشته است ، از مرحله کپی کاری و تولید بسیار ارزان تر نمونه های خارجی تا تولید محصولات با کیفیت تر اما فاقد شخصیت.
کد خبر : 13438
تاریخ انتشار : 04 بهمن 1395 11:40:00

صنعت خودروسازی کشور چین در طول 2 دهه گذشته و از بدو تاسیس خود مراحل گوناگونی را پشت سر گذاشته است ، از مرحله کپی کاری و تولید بسیار ارزان تر نمونه های خارجی تا تولید محصولات با کیفیت تر اما فاقد شخصیت.

سالهای اخیر خودروسازان اژدهای بزرگ نیز به مانند سایر صنایع این کشور جهش بسیار بزرگی را برداشته اند و با جذب بهترین مهندسان خارجی و همچنین قراردادهای تولید مشترک با غولهای بزرگ و صاحب تکنولوژی راه جدیدی را خلق کردند

بدین معنی که چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف دنیا با مصرف سالانه بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو به بهشتی بی بدلیل برای خودروسازان بزرگ تبدیل شده اما به راحتی هم نمی توان از این بازار بزرگ استفاده نمود بلکه باید این خودروسازان برخی از تکنولوژی ها را در مراحل مختلف به خودروسازان چینی انتقال دهند ،از اینرو هر روز شاهد قراردادهای همکاری مشترک خودروسازان طراز اول چینی با خودروسازان مطرح بین المللی هستیم.

به طور مثال یکی از نمونه های موفق این همکاری ها در سال 2012 با همکاری مشترک شرکت لوکس ساز بریتانیایی جگوار - لندروور با شرکت خودروسازی چری آغاز گردید تا چری بتواند در مراحل مختلف از مهندسی و تکنولوژی بی نظیر جگوار - لندروور استفاده نماید و از سال 2014 شرکت چری محصولات استراتژیک خود را با فلسفه جهانی شدن وارد بازار نمود و به نوعی باید چری تیگو5 را  نخستین فرزند این همکاری دانست که به نوعی پرچم دار  استراتژی جدید چری می باشد.