printlogo

شرکت پارس خودرو که از سال 93 تولید خانواده برلیانس H300 را در دو کلاس 320 و 330 آغاز کرده بود، خانواده H200 را نیز تولید خواهد کرد.
کد خبر : 13587
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1395 11:15:00

«خبرماشین» - شرکت پارس خودرو که  از سال 93 تولید خانواده برلیانس H300 را در دو کلاس 320 و 330 آغاز کرده بود، خانواده H200 را نیز تولید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، پس از عرضه موفقیت‌آمیز برلیانس H330 و H320، سدان کوچک‌تر و ارزان‌ قیمت ‌تر برلیانس از سوی سایپا با نام H230 در بازار عرضه شد که ظاهر خاص و بحث‌برانگیزش باعث شد خیلی زود سر زبان‌ها بیافتد. مدتی بعد از عرضه نسخه سدان، سایپا تصمیم گرفت برای گسترده کردن طیف مشتریان برلیانس سری 200، نسخه هاچ‌بک را نیز به بازار عرضه کند. خودروهای چینی همواره به کیفیت پایین شهرت دارند و از این جهت هنگام انتخاب، خریداران را دچار تردید می‌کنند. اما راجع به برلیانس زود قضاوت نکنید! 

برلیانس H220 عنوان یک خودرو هاچ بک است که در 2 تیپ مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی و گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته، تولید و با ویژگی های مناسب فنی و ظاهری مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

اخیرا سری 200 برلیانس نیز به پارس‌خودرو کوچ کرده و حالا پارس‌خودرو به مقر برلیانس در ایران تبدیل شده. این یک خبر خوب برای طرفداران برلیانس در ایران است. چراکه خودروساز کیفی جاده مخصوص همواره سعی بر این دارد محصولات‌اش را با بیش‌ترین ستاره کیفی به بازار عرضه کند. از جمله دستاوردهای این سیاست می‌توان به 4 ستاره کیفیت رنو ساندرو (به‌عنوان تنها خودرو زیر 100 میلیون تومان با 4 ستاره کیفی) و ارتقا ستاره‌های کیفی برلیانس سری 300 از 2 به 3 ستاره اشاره کرد. پس از برلیانس سری 300 که توانست عنوان نخستین خودرو چینی تولید داخل با 3 ستاره کیفی ISQI را به خود اختصاص دهد، با انتقال خطوط تولید محصولات جدید با برند برلیانس به پارس خودرو با هدف تمرکز در تولید، ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش، این محصولات نیز موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شدند.

برلیانس یکی از معتبرترین شرکتهای خودروساز چین و شریک تجاری ب ام و هست و از نظر فنی و مهندسی و طراحی و کیفیت با شرکت های اروپایی همخوانی دارند و با توجه به تصمیم کارگروه مبنی بر انتقال تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو؛ از اوایل بهمن ماه فعالیت عملیاتی برای این انتقال آغاز شد. البته به دلیل این که برلیانس سری H300 در حال حاضر در پارس خودرو به تولید می رسد و خط تولید این خودرو به راحتی با سری H200 هم کالیبره می شود، پروژه انتقال H200 تنها حدود 14 روز زمان برد.

برلیانس H220 دارای ظاهری زیبا که ناشی از طراحی هوشمندانه این خودرو با همکاری استودیوهای معروف پینین‌فارینا و جیوجیارو است. این سبک طراحی منتقدان و طرفداران فراوانی دارد. فضای کابین مدرن‌ طراحی شده و رنگ‌بندی مناسب کابین و ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای فضایی دلنشین را پدید آورده. فضای کابین تفاوت چندانی با تیپ ۵ ندارد، اما در قسمت عقب جادارتر و قابل استفاده‌تر است. برلیانس H220 یک پیشرانه ۴ سیلندر با کد BM15L که برگرفته از پیشرانه‌های میتسوبیشی است را در دل خود جای داده. این پیشرانه ۱.۵ لیتری 103 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وزن بدنه هم روی ترازو عدد ۱184 کیلو را نشان می‌دهد. برلیانس H220 به‌عنوان خودرویی راحت، جمع‌وجور و کم ‌مصرف می‌تواند در رفت ‌وآمدهای روزمره شما را به خود علاقه ‌مند کند. گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر در 3800 دور بر دقیقه پیشرانه نیز کشش مناسبی برای این هاچ‌بک کوچک رقم زده. H220 در 2 نسخه اتوماتیک و دستی در بازار عرضه می‌شود. نسخه دستی با بهره‌گیری از گیرباکس ۵ سرعته و قیمت پایین‌تر انتخاب افرادی است که به دنبال حس متفاوتی از رانندگی هستند. در نسخه اتوماتیک شاهد استفاده از یک گیرباکس ۶ سرعته هستیم که تنها با کلاچ اتوماتیک جفت شده (معروف به AMT) و عملکرد آن نسبتا قابل‌قبول است. در جعبه دنده  این خودرو اجزای مختلف سیستم انتقال قدرت دستی شامل گیربکس و کلاچ حفظ شده است و از این جهت شباهت زیادی به سیستم‌های دستی دارد ولی تعویض دنده بصورت گیربکس های اتوماتیک بدون کلاچ عمل می کند، لذا این مدل را جزو سیستم‌های نیمه اتوماتیک طبقه‌بندی می کنند. در گیربکس‌های AMT پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. به علاوه دنده‌ها نیز می‌توانند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض ‌شوند هر چند راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند که این کار مشابه گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک به صورت «+ » و«-» است.

از نکات مثبت برلیانس H220 می‌توان به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP و مصرف سوخت ترکیبی حدود 6.4 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که از این هاچ ‌بک جمع ‌و جور یک انتخاب مقرون ‌به‌ صرفه ساخته ‌اند. ضمن این‌که پارس‌خودرو با شناخت کامل اشکالات حوزه خدمات، توانسته شرایط خوبی را برای ارائه خدمات پس‌ازفروش فراهم کند.

کیسه هوای جلو، سیستم ترمز ABS، EBD، سیستم تهویه مطبوع، تنظیم الکتریکی آیینه های جانبی، سانروف در مدل اتوماتیک، سیستم ضد سرقت و ... برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو است.