printlogo

در هفته های پایانی سال ، بازار خودرو روزهای متفاوتی را می گذارند به طوری که به گفته فعالان بازار با وجود مراجعه متقاضیان واقعی برای خرید خودرو و روند نسبتا مناسب معاملات در بازار ، اختلاف قیمت در بازار خودروهای داخلی روز به روز در حال کاهش است و پیش بینی ها حاکی از آن است با ادامه افزایش عرضه ، قیمت خودرو طی روزهای آتی به نرخ کارخانه برسد.
کد خبر : 13610
تاریخ انتشار : 04 اسفند 1395 14:18:00

در هفته های پایانی سال ، بازار خودرو روزهای متفاوتی را می گذارند به طوری که به گفته فعالان بازار با وجود مراجعه متقاضیان واقعی برای خرید خودرو و روند نسبتا مناسب معاملات در بازار ، اختلاف قیمت در بازار خودروهای داخلی روز به روز در حال کاهش است و پیش بینی ها حاکی از آن است با ادامه افزایش عرضه ، قیمت خودرو طی روزهای آتی به نرخ کارخانه برسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با توجه به روند کاهشی قیمت خودرو طی روزهای اخیر اظهار داشت :  در هفته جاری  به جزء یکی دو محصول داخلی ، اغلب خودروها با کاهش قیمت در بازار مواجه شدند.

سعید موتمنی افزود : در هفته جاری قیمت تندر E2 واتومات ایران خودرو با اندکی افزایش قیمت مواجه شده است به طوری که تندر اتومات با افزایشی در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هم اکنون با قیمت 50 میلیون و 200 در بازار خرید و فروش می شود و تندر E2 نیز با درصدی افزایش به 40 میلیون و 200 هزار تومان در بازار رسیده است.

وی تاکید کرد : البته سایر محصولات ایران خودرو نسبت به یک ماه گذشته روند کاهشی در بازار داشته است به طوری که اختلاف قیمتی که تا پیش از این در بازار مطرح بود روز به روز روند نزولی دارد به عنوان مثال اقیمت پژو 206 تیپ5 هم اکنون 37 میلیون و300  در بازار رسیده و پژو 206 V8 با  700 هزار تومان اختلاف قیمت در حال حاضر با قیمت 38 میلیون در بازار معامله می شود.

وی گفت : در حال حاضر پژو 405 نیز با کاهش قیمت در بازار مواجه شده و با اختلاف 700 هزار تومانی به 29 میلیون و800 هزار رسیده همچنین  دنا نیز با اختلاف یک میلیون و 400 هزار ، هم اکنون 43 و 800 در بازار خرید و فروش می شود.

وی همچنین در خصوص قیمت محصولات سایپا در بازار گفت : قیمت اغلب محصولات این شرکت نیز در هفته جاری کاهش داشته به طوری که قیمت پراید 131 مدل 96 نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و هم اکنون با قیمت 21 میلیون و 100 در بازار معامله می شود  همچنین قیمت پراید مدل 111 نیز 21به  میلیون و 600 در بازار رسیده است.

این فعال بازار خودرو در ادامه به کاهش قیمت خودرو ساینا  نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و گفت : طی روز گذشته تا به  امروز قیمت ساینا با اختلاف 200 هزار تومانی نسبت به نرخ کارخانه با قیمت 27 میلیون و 900 در بازار معامله می شود در حالی که در هفته گذشته قیمت این خودرو  28 میلیون و 200 در بازار بود .همچنین قیمت سراتو نیز نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت داشته به طوری در حال حاضر مدل 96 این خودرو با قیمت 91 میلیون و 800 هزار در بازار خرید و فروش می شود در حالی که مدل 95 آن حدود 88 میلیون و 500 در یازلر است.

موتمنی همچنین در خصوص تغییر قیمت محصولات پارس خودرو یاد آورشد :  ساندرو استپ وی مدل 95 نیز هم اکنون ، رنگ مشکی آن 62 میلیون و سفید آن 61 میلیون در بازار است اما قیمت ساندرو استپ وی مدل 96 رنگ سفید 63 میلیون و 200 و رنگ مشکی آن 64 میلیون و 200 در بازار است این در حالی است که  امروز قیمت ساندرو معمولی مدل 96 آن 52 میلیون و 800 در بازار معامله می شود  .

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در ادامه افزایش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو را کاهش عرضه اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود در هفته آتی نیز به دلیل افزایش عرضه خودرو شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم.

موتمنی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیتی در عرضه اغلب محصولات شرکتها وجود ندارد ، تصریح کرد : اختلاف قیمتی کمی که در قیمت برخی از خودروها در بازار وجود دارد با افزایش عرضه قطعا از بین رفته و قیمت ها به نرخ کارخانه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مراجعه به بازار روند خوبی به خود گرفته تاکید کرد : در حال حاضر اغلب متقاضیانی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می کنند البته  امروز استقبال چندانی از بازار خودرو نمی شود مگر اینکه خودرو جدیدی به بازار عرضه شود.

وی همچنین در خصوص بازار وارداتی ها گفت : بازار وارداتی ها از تعادل قیمت برخوردار است و تا حدودی تقاضا در بازار وارداتی ها با افزایش مواجه شده است.

 

منبع: خبرخودرو