printlogo

نرم افزار موبایلی تاکسیرانی در رقابت با سایر نرم افزارهای موبایلی حمل و نقل از جمله «اسنپ» و «تپ سی» تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود.
کد خبر : 13692
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1395 15:04:00

نرم افزار موبایلی تاکسیرانی در رقابت با سایر نرم افزارهای موبایلی حمل و نقل از جمله «اسنپ» و «تپ سی» تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: این روزها فضای کسب وکار تاکسیرانان و امنیت مسافران متاثر از فعالیت شرکت های موبایلی جابجایی مسافر است، بنابراین بزودی اولین سامانه و اپلیکیشن موبایل قانونی جابجایی مسافر متعلق به سازمان تاکسیرانی شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

میثم مظفر با بیان اینکه طی چند روز آتی برند و نام تجاری آن به صورت رسمی اعلام می شود، گفت: در مرحله اول 8000 راننده تاکسی در حال طی کردن آموزش های لازم در دانشکده تاکسیرانی هستند تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه این نرم افزار، اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه جایی مسافر از مراجع قانونی است، گفت: تنها تاکسی های شهر تهران در این اپلیکشین فعال هستند و پس از آن در ادامه آژانس های شهر تهران به این اپلیکیشن می پیوندند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب مدیریت عرضه و تقاضای سفر و کاهش استهلاک تاکسی ها و جلوگیری از حرکت بیهوده در سطح شهر خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه تمام رانندگان این اپلیکیشن تاییدیه های جسمی و روانی را از شرکت شهر سالم شهرداری تهران دریافت می کنند، تصریح کرد: تفاوت تاکسی ها با خدمات خودروهای شخصی در نرم افزارهای موجود این است که مسافرین تاکسی ها تحت پوشش بیمه سرنشین هستند.

مظفر با اشاره به امنیت بالای استفاده از این اپلیکیشن  افزود: با توجه به داشتن پرونده الکترونیک تاکسیرانان علاوه بر هویت و اطلاعات شخصی رانندگان، نشانی محل سکونت نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی است و در صورت بروز هرگونه تخلف می توانیم به این رانندگان دسترسی داشته باشیم اما متاسفانه شاهد هستیم که در اپلیکیشن های موجود، مسافربرهای شخصی از اطراف تهران و یا حتی سایر استان ها به تهران می آیند تا در قالب این اپلیکیشن ها به فعالیت بپردازند و بعضا دیده شده است این افراد در خودروهای خود زندگی می کنند و شب را در آن می خوابند که این مساله از نظر امنیت اجتماعی مطلوب نیست.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از دیگر مزایای نرم افزار تاکسیرانی نسبت به دیگر اَپ های موجود را تردد آسان در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اعلام و خاطر نشان کرد: متاسفانه اپلیکیشن های موجود قادر به ارائه سرویس در محدوده طرح ترافیک نیستند و اگر هم بخواهند در این مجموعه فعالیت کنند نیاز به خرید طرح ترافیک دارند این در حالی است که در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد بلکه کسری نیز نداریم.

مظفر با بیان اینکه انتخاب های مختلفی برای درخواست تاکسی از مسافران پیش بینی شده است گفت: مسافران می توانند از خودروهای هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون و یا حتی راننده بانو استفاده کنند و این در حالی است که قیمت ها برابر و در برخی موارد پایین تر از دو اپلیکیشن موجود است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه در اپلیکیشن یک منوی جداگانه برای خودروهای ون در نظر گرفته شده  است افزود: برای شهروندانی که تلفن هوشمند ندارند نیز شماره تلفن 1800 در نظر گرفته شده که می توانند با این شماره تماس بگیرند تا نزدیکترین تاکسی به محل مورد نظر اعزام شود.

وی گفت: در مرحله توسعه درصدد هستیم تعداد تاکسی ها به 40 هزار تاکسی افزایش پیدا کند.

 

 منبع: خبرخودرو