printlogo

با ورود به سومین هفته از بهار همچنان بازار خودروهای وارداتی با ریزش قیمت همراه است این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ، بازار خرید و فروش خودرو در آغازین روزهای فصل بهار در آرامش به سر می برد.
کد خبر : 13835
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 12:29:00

با ورود به سومین هفته از بهار همچنان بازار خودروهای وارداتی با ریزش قیمت همراه است این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ، بازار خرید و فروش خودرو در آغازین روزهای فصل بهار در آرامش به سر می برد و با ورود به سال جدید هر چند افت قیمت در بازار خودروهای داخلی و وارداتی صورت گرفته اما تاکنون تحرک چندانی در بازار معاملات رخ نداده است.

سعید موتمنی با اشاره به ادامه جریان افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی اظهار داشت : با آغاز جریان ریزش قیمت در بازار خودروهای وارداتی در آخرین روزهای اسفند ماه ، همچنان این جریان افت قیمت ادامه دارد به طوری از هفته گذشته تاکنون این روند کاهش قیمت در بازار خودروهای خارجی تداوم دارد.

وی با توجه به افت یک تا 3 میلیونی قیمت در بازار خودروهای وارداتی طی هفته گذشته تاکنون ، تصریح کرد : هم اکنون قیمت توسان معمولی با یک میلیون کاهش با قیمت 187 میلیون در بازار معامله می شود همچنین قیمت سانتافه با 3 میلیون کاهش نسبت به هفته گذشته  به 240 میلیون در بازار رسیده است  این در حالی است که قیمت این خودرو در اسفند ماه 254 میلیون در بازار بوده است.

وی گفت : در حال حاضر قیمت النترا و سراتو با ادامه افت قیمت به ترتیب  147 و 140 میلیون در بازار خرید و فروش می شوند.

وی خاطر نشان کرد :  ترخیص بالای خودروهای وارداتی ها در سال گذشته و اشباع بازار و عدم وجود تعادل در عرضه و تقاضا موجب گردید که ریزش قیمت در بازار وارداتی ها همچنان ادامه داشته باشد هر چند پیش بینی می شود بیش از این کاهش قیمت خودروهای وارداتی را در روزهای آتی شاهد نباشیم.

وی در ادامه با توجه اعلام توقف ثبت سفارش خودروهای کیا در سال جاری گفت : تاکنون این مساله تاثیری در بازار و قیمت خودروهای این برند در بازار نگذاشته است .

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران همچنین از عدم تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی خبر داد و اظهار داشت : قیمت خودروهای داخلی همچنان به دلیل عدم صدور فاکتور توسط شرکتها ، چندان بازار مشخصی ندارد و نسبت به هفته گذشته تغییری در قیمت ها صورت نگرفته است .

موتمنی افزود : در حال حاضر تنها خودرو پژو 206 تیپ 5 با 300 هزار تومان افزایش به 38 میلیون و 200 و پژو V8 نیز 38 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می شود و در باقی خودروها اختلاف چندانی در قیمت وجود ندارد.

 

منبع: خبرخودرو