printlogo

طرفداران خودروهای اسپرت در سراسر دنیا بی صبرانه در انتظار رونمایی جایگزین تویوتا سوپرا هستند که توسط FT-1 کانسپت به نمایش درآمده است اما همه افراد خواهان کوپه های عملکرد بالا نیستند.
کد خبر : 13872
تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 12:16:00

طرفداران خودروهای اسپرت در سراسر دنیا بی صبرانه در انتظار رونمایی جایگزین تویوتا سوپرا هستند که توسط FT-1 کانسپت به نمایش درآمده است اما همه افراد خواهان کوپه های عملکرد بالا نیستند.

تویوتا FJ کروزر طی سال های تولیدش و قبل از توقف تولید در ایالات متحده با مدل 2014 خود، طرفداران زیادی را جذب کرده است. اکنون می توان در انتظار مدل جایگزینی این خودرو بود چرا که این خودروساز تویوتا FT-4X کانسپت را در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 رونمایی کرده است.

تویوتا FT-4X کانسپت که توسط مرکز تحقیقات طراحی Calty تویوتا طراحی شده یک کراس اوور چهار چرخ فعال است. این کانسپت از پلتفرم جهانی جدید Calty تویوتا بهره می برد و طراحان به جای قسمت جلو یا نیم رخ آن در ابتدا از قسمت پشت آغاز کرده اند.

ابعاد کلی FT-4X کانسپت شامل ارتفاع 63.9 اینچ، طول 167.3 اینچ عرض 71.7 اینچ و فاصله بین دو محور 103.9 اینچ است. اما از آنجا که تمرکز در قسمت پشت این خودرو است، تویوتا در صندوق عقبی به نام Multi-Hatch را ساخته است که به دو صورت افقی در حالت شهری و عمودی در حالت Outdoor باز می شود. در حالت شهری قسمت پشت این خودرو نصف شده و جابه جایی بار را تسهیل می کند اما در حالت Outdoor قسمت پشت آن به سمت بالا باز می شود تا در صورت نیاز یک سایبان ایجاد شود. ساختار در صندوق عقب این خودرو هم چنین دارای دستگیره ای چرخشی است که کاربر به واسطه آن نوع عملکرد در را انتخاب می کنند.

برخی ویژگی های آفرود نیز در این خودرو تعبیه شده است. گلگیرهای مشکی شده عریض و تایرهای Goodyearبرای این خودرو تعبیه شده اند در حالی که یک Picture Window  عمودی در بالای گلگیر عقب سمت راننده قرار داد که یادآور نسخه کلاسیک وانت نمادین Pickup Xtracab و نسل اول 4Runner است.

متاسفانه تویوتا اطلاعاتی از نیرومحرکه این خودرو اعلام نکرده اما ادعا می کند که FT-4X به موتور ظرفیت پایین چهار سیلندر مجهز خواهد شد.

 

منبع: خبرخودرو