printlogo

شرکت آئودی سال پیش مدل فیس لیفت A3 را رونمایی کرد، ولی اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده که این کمپانی در حال آماده سازی نسل بعدی آن است.
کد خبر : 13899
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1396 16:31:00

شرکت آئودی سال پیش مدل فیس لیفت A3 را رونمایی کرد، ولی اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده که این کمپانی در حال آماده سازی نسل بعدی آن است.

پیش نمایشی از نسل جدید A3 را به احتمال زیاد اواخر سال آینده خواهیم دید. این نسل جدید با تغییراتی بزرگ در طراحی خود که داشته، به مدل A4 شبیه‌تر شده است. مانند شما، ما هم نمی‌دانیم منظور اتواکسپرس از این جمله چیست، زیرا مدل فعلی A3 نیز در حال حاضر شبیه به یک A4 کوچک‌ترمی‌باشد، موضوعی که در تمامی مدل‌های فعلی آئودی صدق می‌کند.

مجموعه‌ای از طراحی‌های بدنه متفاوت برای این خودرو ارائه خواهد شد و حتی گفته می‌شود این خودرو ممکن است یک مدل کوپه نیز داشته باشد.

اطلاعات زیادی در مورد کابین نسل جدید آئودی A3 در دست نیست، ولی به احتمال زیاد این خودرو از تکنولوژی‌های مشابه دیگر مدل‌های کمپانی مانند سیستم کاک پیت مجازی آن استفاده خواهد کرد. از دیگر احتمالات می‌توان به هات اسپات وای فای، شارژر گوشی بی سیم و تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار اشاره کرد.

نسل جدیدی A3 روی نسخه به روز شده پلت فرم MQB سوار خواهد شد که در نسل آینده فولکس واگن گلف نیز قرار است استفاده شود. انتظار می‌رود اندازه این پلت فرم کمی بزرگ‌تر شود، بنابراین سرنشینان ردیف عقب به احتمال زیاد کابین جادارتری خواهند داشت. علیرغم اندازه بزرگ‌تری، این مدلی می‌تواند در مقایسه با نسل قبلی خود کمی سبک‌تر هم باشد.

موتورهای عرضه شده برای آن هنوز تأیید نشده است، ولی به احتمال زیاد مجموعه آشنایی از موتورهای بنزینی و دیزلی همراه با برخی به روز رسانی‌های کیفی و بهینه سازی مصرف سوخت برای آن ارائه خواهد شد. برخی می گویند کمپانی یک مدل هیبریدی e-tron نیز برای این خودرو در نظر گرفته است که از سیستم الکتریکی 48 ولتی کمپانی استفاده خواهد کرد.

آئودی A3 نسل جدید انتظار می‌رود در سال 2019 رونمایی شود و قیمت آن اندکی بالاتر از مدل فعلی خواهد بود.

 

منبع: خبرخودرو