printlogo

مرسدس بنز تصمیم دارد با روی آوردن به مدل های دیفرانسیل جلو، هشت خودروی جدید را بر اساس پلتفرم به روز شده MFA خود عرضه کند.
کد خبر : 13994
تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1396 13:08:00

مرسدس بنز تصمیم دارد با روی آوردن به مدل های دیفرانسیل جلو، هشت خودروی جدید را بر اساس پلتفرم به روز شده MFA خود عرضه کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، این خودروساز آلمانی در حال حاضر پنج مدل دیفرانسیل جلو را در سبد محصولات خود دارد که شامل کلاس A، CLA، GLA، کلاس B و CLA شوتینگ بریک است. بر اساس گزارشات اخیر، دو خودروی جدید بر اساس پلتفرم MFA2 ساخته می شوند در حالی که مدل کنونی بر اساس آن نیز به روز خواهند شد. هنوز اطلاعاتی از مدل هایی که بر اساس پلتفرم MFA2 دیفرانسیل جلو ساخته خواهند شد در دسترس نیست اما می توان حدس هایی در این مورد زد.
کلاس A جدید می تواند مشمول این طرح باشد که اخیرا در حال تست در آب و هوای سرد دیده شده بود. با توجه به کانسپتی که در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال به نمایش درآمد می توان گفت این مدل سدان کلاس A خواهد بود. گمان می رود این سدان چهار در در جایگاهی پایین تر از سدان CLA قرار گیرد. سدان کلاس A کانسپت ایده ای از سبک طراحی جدیدی ارائه کرد که توسط این خودروساز آلمانی استفاده خواهد شد. علاوه بر این دو مدل، کلاس A L نیز معرفی خواهد شد که فاصله بین دو محور مشترک با نسل جدید کلاس B خواهد داشت.
گمان می رود نسل جدید کوپه چهار در CLA نیز قبل از نسخه شوتینگ بریک آن عرضه شود. مرسدس هم چنین کلاس GLA را نیز به روز خواهد کرد. آخرین مدل در این بین کلاس GLB خواهد بود که برای پر کردن فاصله بین مدل های GLA و GLC معرفی شده است. حدود یک سال است که GLB در دست ساخت بوده و در حال تست نیز دیده شده است. قبلا تصور می شد که GLB یک واگن G کوچک باشد اما اخبار جدید حاکی از آن است که این خودرو می تواند یک آفرود کامپکت بر اساس Ener-G-Force کانسپت باشد که در سال 2012 معرفی شد.
تمام خودروهای بر اساس پلتفرم MFA2 از سبک طراحی جدید مرسدس بنزن بهره خواهند برد. گمان می رود گزینه های نیرومحرکه این خودروها نیز ارتقا یابد.