printlogo

علاقمندان به رانندگی آفرود به خوبی می دانند که تفاوت زیادی میان سامانه های AWD و 4WD وجود دارد و سامانه AWD از ساختار بسیار ساده تری برای انتقال نیرو به هر دو چرخ برخوردار است.
کد خبر : 14006
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1396 18:08:00

علاقمندان به رانندگی آفرود به خوبی می دانند که تفاوت زیادی میان سامانه های AWD و 4WD وجود دارد و سامانه AWD از ساختار بسیار ساده تری برای انتقال نیرو به هر دو چرخ برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، برای شاسی بلندهای کوچک استفاده از سامانه AWD بسیار ساده تر از سامانه های 4WDاستکه اتصالات مکانیکی شماری دارند. در واقع سامانه های AWD می توانند در تمام حین رانندگی فعال باشند و در تمامی سطوح به کار روند اما از سویی دیگر اگر چه 4WD ها مورد علاقه آفرود بازارن حرفه ای هستند اما به دلیل نوع ساختاریشان نمی توانند هر لحظه فعال باشند. معمولا خودروهای شاسی بلند یکی از این دو سامانه را برای حرکت دو دیفرانسیل دارند اما فورد F – 150 Raptor به هر دوی آن  ها مجهز است.

سامانه مدیریت ناهمواری های خودروی فوق با امکان انتقال دو مرحله ای نیرو می تواند به صورت هم زمان ویژگی های سامانه AWD و 4WD را برای راننده فراهم کند. تونی گرلر، مدیر برنامه F-150 Raptor گفت: سامانه انتقالی رپتور در بهترین شکل ممکن شرایط استفاده از دو سامانه AWD و 4WD را برای حرکت در تمامی وضعیت های جاده ای مهیا می کند.

عملکرد و به کارگیری این دو ساختار همگی از طریق سامانه مدیریتی فورد قابل تغییر است و خودرو نیز می تواند به صورت خودکار و بسته به شرایط جاده سامانه مناسب تر را فراهم کند.