printlogo

ابرخودروهای جدید از سازنده‌های نا آشنا هر از چند گاهی در دنیای خودرو خبرساز می‌شوند و در مسابقه 24 ساعته لومان ماه پیش، آخرین نمونه این خودروها رونمایی شد.
کد خبر : 14303
تاریخ انتشار : 25 تیر 1396 16:47:00

ابرخودروهای جدید از سازنده‌های نا آشنا هر از چند گاهی در دنیای خودرو خبرساز می‌شوند و در مسابقه 24 ساعته لومان ماه پیش، آخرین نمونه این خودروها رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، علاوه بر تصمیم عجیب و غریب برای رونمایی از خودرو در مسابقه لومان به جای یک نمایشگاه خودرو، مدلی که در مورد آن صحبت می‌کنیم را شرکتی تولید کرده که حاضریم شرط ببندیم تاکنون حتی اسم آن را هم نشنیده‌اید: DSD Design & Motorspor
اسم این شرکت به هیچ وجه مانند فراری یا لامبورگینی راحت روی زبان نمی‌چرخد، ولی می‌توانیم به شما بگوییم که این خودرو اسپانیایی است و نام آن بورئاس می‌باشد، اسمی که از خدای باد شمال یونان باستان گرفته شده است.
از منظر طراحی بدنه، بورئاس کاملاً نظرها را به خود جلب می‌کند. بورئاس شکل بدنه و طراحی معمولی ابرخودروها را دارد و در قسمت جلوی آن کاپوت متفاوت و شیب دار، دریچه‌های هوای فیبر کربنی الهام گرفته از مک لارن و شیشه جلوی بزرگ که به گونه‌ای زیبا به سقف ملحق می‌شود به چشم می‌زنند. چنین المان‌های طراحی متفاوت در عقب خودرو نیز با وجود یک باله فیبر کربنی، دو چراغ عقب متفاوت، یک خط چراغ LED مرکزی شبیه به بوگاتی شیرون و سر اگزوزهای خاص ادامه پیدا کرده است.
هنوز جزئیاتی در مورد موتور این خودرو اعلام نشده ولی طبق گزارش‌های قبلی خودروی بورئاس از یک پیشرانه هیبریدی با بیش از 1000 اسب بخار نیرو استفاده خواهد کرد. با چنین پیشرانه‌ای خودرو صفر تا صد را زیر 3 ثانیه پر خواهد کرد و حداکثر سرعت آن معادل 379 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این ابرخودرو قرار است از ماه دسامبر وارد خط تولید شود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، باید تا زمان ورود آن به بازار صبر کنید!