printlogo

سال 86 که یکی از نویسندگان «مجله ماشین» به منظور تهیه گزارش از مراکز صنعتی خودرویی به اروپا سفر کرده بود، بازدیدی از یک مرکز فروش و خدمات پس از فروش در شهر پاریس داشت و نکته ای که نظرش را جلب کرده بود، مراسم تحویل خودرو به مشتریان بود. شاید آن موقع تجسم این موضوع که یک شرکت، خودرو را سر موعد، پلاک شده، تمیز، بنزین پر و تشریفات تحویل مشتری بدهد چیزی در حد یک جوک بود؛ اما اخیرا با ورود جوک، به واقعیت تبدیل شده است.
کد خبر : 14355
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1396 11:59:00

«خبرماشین» - سال 86 که یکی از نویسندگان «مجله ماشین» به منظور تهیه گزارش از مراکز صنعتی خودرویی به اروپا سفر کرده بود، بازدیدی از یک مرکز فروش و خدمات پس از فروش در شهر پاریس داشت و نکته ای که نظرش را جلب کرده بود، مراسم تحویل خودرو به مشتریان بود. شاید آن موقع تجسم این موضوع که یک شرکت، خودرو را سر موعد، پلاک شده، تمیز، بنزین پر و تشریفات تحویل مشتری بدهد چیزی در حد یک جوک بود؛ اما اخیرا با ورود جوک، به واقعیت تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، مراسمی که نویسنده مجله 10 سال پیش مشاهده کرده بود به صورت یک سورپرایز برای مشتری با یک جشن کوچک که بر روی خودروهای تحویلی، پوششی کشیده بود تا مشخص نباشند و بدین ترتیب بتوانند با یک پذیرایی، ضمن برخورد با روی گشاده و در نهایت یک غافلگیری در لحظه پرده برداری از خودروهای تحویلی، لحظاتی برای مشتری ایجاد نمایند که نه تنها تا مدتی فراموش نکند بلکه انگیزه ای شود تا باز هم به سراغ آنها بیاید، مراسمی ساده اما به یاد ماندنی. البته این مراسم مربوط به تحویل یک خودرو نسبتا ارزان قیمت و با تعداد تحویل بالا بوده است. اخیرا نیز تعداد کمی از شرکت ها در داخل ایران، روش فروش و خدمات پس از فروش خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک کرده اند. یکی از شاخص ترین این مراسم مربوط به تحویل خودروهای نیسان توسط شرکت جهان نوین آریا است.


جهان نوین آریا که در حال حاضر خودروهای جوک و ایکس تریل را عرضه می کند، محصولات خود را در مدت زمان 5 روز و با پلاک تحویل مشتریان می دهد. این شرکت علاوه بر شرایط فروش نقد و اقساط مناسب و تحویل به موقع، خودرو را به شیوه جدید به دست مشتریان می رساند. در حال حاضر وقتی برای خرید یک خودرو در این شرکت ثبت ‌نام می ‌کنید، جهان نوین آریا حین تحویل خودرو به ‌صورت کامل، تمام مراحل قانونی را که بیشتر آن‌ها بر عهده مشتری است، خود انجام می ‌دهد. به همین دلیل وقتی فردی برای گرفتن خودرو به نمایندگی ‌های این شرکت مراجعه می‌ کند، خودرو پیش از حضور مشتری با هزینه شرکت شماره‌ گذاری شده است و تمام مدارک آن حین تحویل خودرو در اختیار مشتری قرار می‌ گیرد. کارشناسان این شرکت نیز قبل از تحویل خودرو، توضیحات کاملی در مورد محصول مورد نظر به خریدار ارائه می کنند. به گفته مدیران جهان‌ نوین ‌آریا این شیوه که «تحویل ناب» نام گرفته نوعی تشریفات خاص (VIP) است که برای تک‌ تک خریداران انجام می‌ شود.
شایسته است، سایر شرکت هایی که همچنان به شیوه گذشته خودرو را با تاخیر، خاک گرفته، بنزین کم، بدون پلاک و برخورد نامناسب عوامل تحویل مشتری می دهند به فکر تغییر در روش و منش خود باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و قیمت محصولات نیسان اینجا کلیک کنید