printlogo

مدیرعامل شرکت سلام تاکسی از ورود 3 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی با ٣٠ میلیون تومان یارانه بلاعوض و 70 درصد وام بانکی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد.
کد خبر : 14469
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1396 17:14:00

«خبرماشین» - مدیرعامل شرکت سلام تاکسی از ورود 3 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی با ٣٠ میلیون تومان یارانه بلاعوض و 70 درصد وام بانکی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، غلامعلی خامس متین در مراسمی که با هدف  معرفی ناوگان جدید تاکسی برای کلانشهرها برگزار گردید اظهار داشت: قیمت این تاکسی ها ١٥٥ میلیون تومان است که از ٣٠ میلیون تومان یارانه بلاعوض سازمان تاکسیرانی تهران برخورداربوده و تا سقف ٧٠ درصد مابقی قیمت خودرو نیز قابلیت دریافت تسهیلات با سود ١٨ درصد و با بازپرداخت ٤ ساله نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته و با انجام قرارداد 3 جانبه سازمان تاکسیرانی تهران، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت سلام تاکسی با هدف تبدیل خودروهای فرسوده و حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت کار خودرا آغاز کردیم و در حال حاضر ١١٠ خودرو تویوتا پریوس در شبکه حمل و نقل شهری مشغول فعالیت هستند.

خامس متین با اشاره به اینکه شهرداری تهران 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای واگذاری این خودروها به مالکین اختصاص داده است ، افزود : البته در این راستا قرارداد سه جانبه ای طی هفته آینده به امضا می رسد که برای اولین بار یارانه دولتی نیز به این خودروها تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل سلام تاکسی از جمله اهداف اصلی این شرکت را تاثیر گذاری در حوزه کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و افزود: با اشاره به اینکه هم اکنون ٣٠٠ هزار خودرو در شبکه حمل و نقل تهران فعالیت دارد که ٨٠ هزار دستگاه آن تاکسی است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن سلام تاکسی در آینده نزدیک گفت: با افزایش تعداد تاکسی های در سطح شهر تهران اپلیکشن دریافت خدمات تاکسی نیز راه اندازی می شود ولی فعلا ارائه خدمات فقط از طریق تماس تلفی امکان پذیر است همچنین قیمت ارائه خدمات از سوی این تاکسی ها بنا بر مصوبه شورای شهر تهران است.

براساس این گزارش، خودرو هیبریدی تویوتا پریوس با مصرف سوخت ترکیبی ٣.٦ لیتر برای ١٠٠ کیلومتر کم مصرف ترین خودرو کشور محسوب می شود.