printlogo

همه جای دنیا عموما بازار خودروهای اقتصادی و هاچ بک خیلی داغ است. مصرف سوخت کمتر، هزینه های نگه داری پایین تر، جادار بودن ماشین و فضای کمتر برای پارک از ویژگی های این خودروها هستند. اتوماتیک بودن این خودروها نیز در شهرهای شلوغ کشورمان از جمله پایتخت، خود جذب کننده بسیاری از مشتریان است. در همین راستا در این مطلب به مقایسه پژو 207 اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک می پردازیم.
کد خبر : 14823
تاریخ انتشار : 26 مهر 1396 12:21:00

هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبر ماشین» بلامانع است.

«خبرماشین» - همه جای دنیا عموما بازار خودروهای اقتصادی و هاچ بک خیلی داغ است. مصرف سوخت کمتر، هزینه های نگه داری پایین تر، جادار بودن ماشین و فضای کمتر برای پارک از ویژگی های این خودروها هستند. اتوماتیک بودن این خودروها نیز در شهرهای شلوغ کشورمان از جمله پایتخت، خود جذب کننده بسیاری از مشتریان است.البته مقایسه بین خودرو بدون توجه به نیاز خریدار کار اشتباهی است. شاید خودرویی که برای شما مناسب است، برای دیگران اصلا مناسب نباشد. در این بخش سعی شده است که با استفاده از اطلاعات فنی، خودروی مورد نظر شما معرفی شود.

 


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، بعد از تجربه موفق حضور محصول L90 در بازار خودروی ایران، این بار شرکت پارس خودرو با همکاری کمپانی رنو محصول جدیدی تحت عنوان ساندرو را روانه بازار خودرو کرده است. ساندرو، هاچ بک مدرنی است با طراحی دلپذیر که هر دو ویژگی استحکام و رانندگی پویا را دارا می باشد. بهره گیری از آخرین استانداردهای ایمنی اروپا، فضای داخلی مناسب و محفظه بار جادار از مشخصه های بارز این محصول می باشد.

 


اگر می خواهید خودرویی را بخرید که از کیفیت فنی و فضای داخلی آن لذت ببرید، ساندرو بهترین گزینه است. طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی و کیفیت که در شهریور ماه امسال انجام گرفت، رنو ساندرو اتوماتیک توانست 4 ستاره کیفی دریافت کند که یکی از بهترین خودروها به شمار می آید. شتاب اولیه بالا و مصرف سوخت مناسب باعث شده که ساندرو بهتر به نظر برسد. به لحاظ مساحت خودرو نیز ساندرو با ابعاد 4020 میلی متر طول، 1746 میلی متر عرض و 1534 میلی متر ارتفاع از رقیب خود بزرگ تر است.

 


در طراحی خودرو زیبا و اسپرت 207آی از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده است. 207آی به دلیل چالاکی و قابلیت های دینامیکی بالا، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای روز اروپا از محبوبیت ویژه ای چه در میان جوانان و چه در میان خانواده ها در سطح جهان برخوردار شده است. پژو 207آی با ظاهری چالاک و استایلی زیبا و نمای داخلی شکیل، احساس آرامش و وقار خاصی را به سرنشینان خویش می دهد. در طراحی و تولید پژو 207آی از جدیدترین دستاوردهای فنی و مهندسی دنیا استفاده شده است. در ایران با سطح تجهیزات فول آپشن و در نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود. 207آی علاوه بر ایران خودرو در کشورهایی که شریک تجاری پژو محسوب می شوند از قبیل برز‫یل، آرژانتین، مالز ‫ی، چین نیز تولید و عرضه می شود.
207آی با توجه به نوع جاده های کشور، نوع سوخت موجود درکشور و آب و هوای مناطق مختلف ایران، متناسب سازی شده و با این موارد کاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU5 در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای 207آی است. علاوه بر این خودروی پژو 207آی اتوماتیک جدید در سال 96 توانسته است 4 ستاره کیفی دریافت و در بالاترین رده بندی کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.
شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو، کیفیت 207آی را تضمین می کند. دوام و عمر بالای قطعات خودرو می تواند در کاهش هزینه های نگهداری 207آی بسیار موثر باشد.

 


خودروی 207 نیز ویژگی هایی دارد که نسبت به رنو ساندرو برتری دارد. کیفیت ساخت قطعات داخلی خودرو یکی از این موارد است. هم چنین اگر انسان محتاطی هستید باید بگوییم که پژو 207 گزینه بهتری است. قطع سیستم انتقال بنزین هنگام تصادف و سیستم ترمزکمکی eba و فعال شدن فلاشرها هنگام ترمز شدید سبب شده است که این خودرو در بخش ایمنی نمره قابل قبولی دریافت کند. از آنجایی که پژو 207 خودرویی است که توسط ایران خودرو تولید می شود، به لحاظ گارانتی و قطعات یدکی وضعیت بهتری دارد. به علت تشابه فنی فراوان پژو 207 با پژو 206 و ساندرو با ال90 قطعات این 2 خودرو به راحتی در بازار یافت می شود اما قطعات پژو 207 از ساندرو ارزانتر است. بنابراین به لحاظ تامین قطعات ساندرو و 207 گزینه های مناسبی هستند. از لحاظ طراحی خارجی و داخلی پژو 207 به روزتر و جوان پسند تر است. همچنین آپشن ها موجود در این خودرو نسبت به رنو ساندرو بیشتر است.
 

جدول مقایسه پژو 207 اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک

نام خودرو

پژو 207 آی اتوماتیک

رنو ساندرو اتوماتیک

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1587 سی سی

1598 سی سی

حداکثر قدرت

110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

140 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه

جعبه دنده

4 دنده خودکار

4 دنده خودکار

شتاب صفر تا 100

11.4 ثانیه

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر در ساعت

170 کیلومتر در ساعت

وزن

1096 کیلوگرم

1146 کیلوگرم

اندازه (میلی متر)

3900 طول - 1680 عرض - 1468 ارتفاع

4020 طول - 1746 عرض - 1534 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2441 میلی متر

2588 میلی متر

مصرف سوخت ترکیبی

7.1 لیتر در هر صد کیلومتر

8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

50 لیتر

50 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو3

یورو 4

ترمز و پایداری

ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی توپر - ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA (چهارکاناله)

ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای - ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - مجموعا 2 کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - مجموعا 2 کیسه هوا

سیستم صوتی

بلندگوی درهای جلو و عقب - تیوتر جلو (داخل قاب آیینه) - پخش CD با کنترل پشت فرمان

کنترل سیستم صوتی زیر فرمان - سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)

سایر تجهیزات

چراغ مه شکن جلو و عقب - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو - آینه‌های جانبی برقی - دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی - قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی - سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر - کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع - سیستم کنترل بخار بنزین - سیستم تهویه اتوماتیک HVAC- فرمان هیدرولیک - صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع - پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی - پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع - رینگ اسپرت آلومینیومی - دماسنج روی داشبورد - چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک - سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو - پک لوک (قطعات هم رنگ بدنه) - افکت طرح فلز داخلی - روکش صندلی طرح ناتیس - سیستم‌های هشدار دهنده شامل: اشکال در موتور - کم‌شدن روغن موتور - کم شدن بنزین - روشن ماندن چراغ‌ها - بازماندن درها - جاماندن سوئیچ - گیربکس اتوماتیک با تیپ ترونیک

 

رینگ 15 اینچی آلومینیومی - سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی - چراغ مه شکن جلو - آینه های جانبی همرنگ بدنه

قیمت بازار

54 میلیون تومان

54 میلیون تومان