printlogo

اخیراً بازار خودروهای کراس اور در ایران رونق یافته و مخصوصاً در بازه قیمتی پایین تر از صد میلیون تومان گزینه های زیادی در پیش روی مشتریان است. خودروهای چانگان CS35 و ام وی ام X22 متعلق به گروه کراس اوورهای کوچک دیفرانسیل جلو که جهت تردد در شهر و القا حسی متفاوت گزینه های مناسبی هستند.
کد خبر : 15023
تاریخ انتشار : 23 آبان 1396 - 14:43

هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و پیگرد قانونی دارد و فقط با اجازه کتبی از «خبر ماشین» بلامانع است.

«خبرماشین» - اخیراً بازار خودروهای کراس اور در ایران رونق یافته و مخصوصاً در بازه قیمتی پایین تر از صد میلیون تومان گزینه های زیادی در پیش روی مشتریان است. خودروهای چانگان CS35 و ام وی ام X22 متعلق به گروه کراس اوورهای کوچک دیفرانسیل جلو که جهت تردد در شهر و القا حسی متفاوت گزینه های مناسبی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، برندهای چینی در حال رقابتی تنگاتنگ هستند و مطمئناً ملاک انتخاب مشتریان در این رقابت، کیفیت ساخت، نحوه قیمت گذاری شرکت های عرضه کننده خودروها، شرایط فروش، خدمات پس از فروش و بازار دست دوم است. در ادامه به مقایسه این دو خودرو می پردازیم.

 

در همین رابطه بخوانید:

ام وی ام X۲۲ بخریم یا برلیانس C۳ کراس؟



مشخصات فنی چانگان CS35
پیشرانه 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت و 160 نیوتون متر گشتاور، مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر، شتاب صفر تا 100 حدود 15 ثانیه، حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت و وزن 1290 کیلوگرم است.

مشخصات فنی ام وی ام X22
پیشرانه 1.5 لیتری و 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور، مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر، شتاب صفر تا 100 حدود 15.5 ثانیه، حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت و وزن 1215 کیلوگرم است.

چگونه در بازار کشورمان شناخته می شوند؟
چانگان خودرویی نسبتا زیبا که ابتدا به صورت CBU وارد شد، سپس سایپا اقدام به مونتاژ آن کرد. همچنین در ادامه معرفی محصولات مدرن چری و ام وی ام، X22 پس از عرضه تیگو 5 و آریزو 5، اواخر سال 95 به بازار فروش راه پیدا کرد.

 



عملکرد فنی آن ها چگونه است؟
چانگان CS35 به پیشرانه با فناوری نسبتا پیشرفته معروف به Bluecore، مجهز شده است. گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک که به خوبی با پیشرانه هماهنگ نیست و برای کسب قدرت بیشتر، باید از تعویض دستی استفاده کنید. به هیچ عنوان این خودرو را برای گزینه آفرود در نظر نگیرید. همچنین ام وی ام X22 مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری نسبتا ضعیف، شتاب اولیه قابل قبول و کشش کم پیشرانه در سرعت های بالاتر، گیربکس با عکس العمل های نسبتا معقول و مجموعه کلاچ روان در نمونه های دستی است. سینی زیر موتور ندارد، برای راندن در مسیرهای بیابانی هم مناسب نیست.

 

 

تا چه میزان کاربردی هستند؟
چانگان دارای طراحی نسبتا مدرن در مقایسه با دیگر خودروهای چینی است. فضای سرنشینان جلو و عقب قابل قبول است؛ ارگونومی مناسب و دید عقب نسبتا محدود و آیینه های جانبی بزرگ است. نباید از فضای بار این خودرو توقع زیاد داشت. همچنین در خودرو X22 نمای جلو زیبا و چشم نواز و بدنه با طراحی عضلانی و اسپرت است. چراغ های عقب نیز تقریبا زیبا هستند. کیفیت متریال داخلی کابین مناسب است و ارگونومی خوبی بین ادوات وجود دارد. فضای سرنشینان نسبت به خودروهای هم رده بیشتر است.

 



رانندگی با آن ها چگونه است؟
چانگان حس راندن یک هاچ بک بزرگ را دارد. تسلط مناسبی دارید و صندلی های آن حمایت خوبی به عمل می آورند. با داشتن فرمان برقی در شهر خوش دست است و هنگام راندن آن در اتوبان بالابردن دور موتور برابر است با صدای زیاد و پیشرانه درخواست های شما را خیلی اجابت نمی کند. همچنین ام وی ام ابعاد کوچکی دارد و در شلوغی شهر شما را به دردسر نمی اندازد، ضمن این که فعلا طراحی متفاوت آن جذاب است. از گیربکس اتوماتیکش نباید انتظار زیادی داشت، در حین رانندگی حواستان به سرعت سنج باشد که عدد 100 در جای 60 است!

ویژگی های و نقاط ضعف چانگان CS35
+ > جذابیت ظاهری، ابعاد مناسب، فضای داخلی زیبا و ارگونومیک، فرمان برقی، گستردگی خدمات پس از فروش
-> گیربکس کند، قدرت قابل قبول پیشرانه، هندلینگ کاملا معمولی، دید ضعیف عقب

ویژگی های و نقاط ضعف ام وی ام X22
+ > طراحی مدرن، راحتی رانندگی در شهر، عملکرد نسبتا منطقی پیشرانه و گیربکس در نمونه های دستی، فضای داخلی جادار، تسهیلات مناسب خرید
-> گیربکس کند در نمونه اتوماتیک، شتاب نامناسب، خدمات پس از فروش نه چندان مناسب

جهت مشاهده قیمت چانگان CS35 کلیک کنید.

جهت مشاهده قیمت ام وی ام X22 کلیک کنید.