printlogo

خودروی بی ام و ام 3 جایگاه خاصی در دل علاقه مندان دنیای خودرو در جای جای جهان دارد، امروز اطلاعات جدید در مورد نسل آینده این خودرو منتشر شده که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
کد خبر : 15040
تاریخ انتشار : 25 آبان 1396 13:09:00

خودروی بی ام و ام 3 جایگاه خاصی در دل علاقه مندان دنیای خودرو در جای جای جهان دارد، امروز اطلاعات جدید در مورد نسل آینده این خودرو منتشر شده که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، بی ام و ام 3 مدل 2020 به یک موتور جدید توربو دوقلو 3 لیتری شش سیلندر معروف به S58B30 مجهز خواهد شد. این موتور طبق گزارش مذکور به یک سیستم تزریق آب مجهز خواهد بود که از M4 GTS قرض گرفته شده و خروجی های نیرو و گشتاور آن نیز عینا مشابه این خودرو خواهد بود. اگر این گزارش صحیح باشد، بی ام و ام 3 حدودا 493 اسب بخار نیرو و 598 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.
علاوه بر افزایش نیروی قابل توجه این مدل در مقایسه با مدل فعلی، نسل جدید بی ام و ام 3 انتظار می رود سازگاری بهتری با محیط زیست داشته باشد، این خودرو به یک سیستم هیبریدی 48 ولت و توربوشارژرهای الکتریکی مجهز خواهد شد. این خودرو همچنین گفته می شود یک سیستم استارت/استاپ تهاجمی تر خواهد داشت.
همانند خودروی ام 5 مدل 2018، نسل جدید بی ام و ام 3 انتظار می رود با سیستم 4 چرخ پیشران وارد بازار شود. در شرایطی که این سیستم در ام 5 به صورت استاندارد ارائه شده است، در این گزارش آمده سیستم مذکور در نسل جدید ام 3 یک آپشن خواهد بود. این سیستم به احتمال زیاد همراه با یک گیربکس هشت دنده اتومات ارائه خواهد شد، البته گزارش هایی وجود دارند که گیربکس شش دنده دستی در این خودرو و در نسخه های دیفرانسیل عقب هنوز قرار است ارائه شود.
جدا از پیشرانه به روز شده، نسل بعدی ام 3 گفته می شود در پی استفاده بیشتر از آلومینیوم و مواد کامپوزیتی در ساخت آن، در مقایسه با نسل فعلی سبک تر نیز خواهد بود. مهندسان بی ام و گفته اند هدف آن ها ارائه یک ضریب تقسیم وزن 50:50 در این خودرو می باشد.
از نظر هندلینگ، انتظار می رود مجموعه ای از تجهیزات های تک مانند کمک فنرهای سازگار شوند، دیفرانسیل قفل شو و یک سیستم ترمز جدید سیمی در آن ارائه شود. هرچند، در این گزارش ادعا شده بی ام و ام 3 به احتمال زیاد همانند مدل فعلی رانندگی تیز و تهاجمی نخواهد داشت. این الزاما چیز بدی نیست، زیرا مدل جدید انتظار می رود به طور کلی رانندگی متعادل و بالانس تری داشته باشد.
علاوه بر صحبت در مورد ام 3، در این گزارش اشاره شده که می توانیم انتظار داشته باشیم سدان بعدی سری 3 سال آتی رونمایی شود و پس از آن در سال 2019، نسخه استیشن آن وارد بازار شود. دو مدل کوپه و کانورتیبل سری 4 گفته می شود در سال 2020 وارد بازار خواهند شد و نسخه کانورتیبل، در کنار مدل مشابه M4 خود، سقف تاشوی فلزی خود را با یک سقف پارچه ای سبک تر تعویض خواهند کرد. شاید مهم ترین خبر در مورد نسل بعدی سری 4 این باشد که ادعا می کند مدل سری 4 گرن کوپه در نسل جدید به یک مدل تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.