printlogo

نمایشگاه خودرو تهران (29)
شرکت ایرتویا نماینده انحصاری محصولات تویوتا در ایران امسال نیز با دست پر در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حضور دارد. ایرتویا سال گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران با محصولات جدیدی در کلاس های مختلف حضور پیدا کرد. لکسوس RX200T، GS200T و IS300h به همراه تویوتا آئوریس و C-HR خودروهایی بودند که در غرفه ایرتویا به نمایش درآمدند.
کد خبر : 15106
تاریخ انتشار : 07 آذر 1396 15:08:00

«خبرماشین» - شرکت ایرتویا نماینده انحصاری محصولات تویوتا در ایران امسال نیز با دست پر در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حضور دارد. ایرتویا سال گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران با محصولات جدیدی در کلاس های مختلف حضور پیدا کرد. لکسوس RX200T، GS200T و IS300h به همراه تویوتا آئوریس و C-HR خودروهایی بودند که در غرفه ایرتویا به نمایش درآمدند.
امسال نیز ایرتویا با محصولات جدیدی پا به نمایشگاه بین المللی خودرو گذاشت. این خودروها شامل لکسوس NX200t و NX300h، تویوتا C-HR و پریوس است.

 


با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا، ایرتویا نیز از آنجایی که به عنوان اولین شرکت عرضه کننده خودروی هیبرید در ایران محسوب می شود در نظر دارد تا سبد محصولات هیبرید خود در بازار را افزایش دهد. محصولات هیبرید تویوتا کارنامه درخشانی در بازارهای جهانی دارند. تویوتا پریوس با فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه در دنیا به عنوان پرفروش ترین خودروی هیبرید در جهان شناخته می شود.
ایرتویا برای امسال تویوتا آئوریس هیبرید و راوفور هیبرید را در غرفه خود به نمایش گذاشته است. سال گذشته ایرتویا در کنار دیگر محصولات خود، خودروی هاچبک آئوریس را معرفی کرد. البته آئوریسی که سال گذشته به نمایش درآمد نسخه بنزینی با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بود. در حالی که برای امسال آئوریس هیبرید در نظر گرفته شده است.
این هاچبک هیبرید از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور و جعبه دنده E-CVT و باتری هیدرید نیکل متال (HV) بهرمند است.
تویوتا آئوریس هیبرید دارای طول ۴۳۳۰ میلی متر، عرض ۱۷۶۰ میلی متر و ارتفاع ۱۴۷۵ میلی متر می باشد. همچنین وزن خالص این خودرو ۱۳۱۰– ۱۴۲۰ کیلوگرم است. از دیگر مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی تویوتا آئوریس می توان به ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو، دیسکی عقب، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط (LDA)، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش اطلاعات (TFT) ۴.۲ اینچی، پدال های تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تثبیت سرعت هوشمند ( کروز کنترل هوشمند)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی (BSM)، مانیتور۷ اینچی، سیستم کمک پارک هوشمند (IPA)، سیستم Follow Me Home، سیستم اتوماتیک تنظیم زاویه نور چراغ های جلو (Auto Levelling)، چراغ های روشنایی در روز (DRL)، تودوزی چرم، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه (PCS)، سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، ۵ ستاره از موسسه ایمنی EuroNcap و ... اشاره کرد. آئوریس در کنار دیگر خودروهای پرطرفدار تویوتا در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به نمایش در خواهد آمد.

 


دومین خودروی جدیدی که توسط ایرتویا در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، راوفور هیبرید می باشد که با پیشرانه ۲.۵ لیتری و حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور۲۱۰ نیوتن متر معرفی خواهد شد. تویوتا راوفور از جعبه دنده اتوماتیک e-CVT بهرمند است و وزن خالص این شاسی بلند پرطرفدار بین ۱۶۲۵ الی ۱۷۸۵ کیلوگرم می باشد. ایرتویا در این چندسال با فروش تویوتا راوفور بنزینی توانسته سهم بسیار زیادی از خودروهای شاسی بلند اندازه متوسط را از آن خود کند.
راوفور هیبرید نیز از امکانات و تجهیزات مختلفی نظیر سیستم کنترل اتوماتیک درسربالایی (HAC)، سیستم تثبیت سرعت هوشمند ( کروز کنترل هوشمند)، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه (PCS)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی هنگام حرکت به عقب، ترمز های دیسکی خنک شونده جلو و دیسکی عقب، سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمزگیری، سیستم کمک پارک هوشمند (IPA)، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها، مانیتور ۷ اینچی، سیستم Follow Me home، تهویه صندلی سرنشینان جلو و... بهرمند است.
نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از تاریخ ۶ الی ۱۰ آذر ماه در شهر آفتاب تهران از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برگزار می شود.