printlogo

بسته شدن پنج ماهه ثبت سفارش واردات خودرو باعث شد تا قیمت خودروهای وارداتی به شدت بالا رود و با توجه به عدم عرضه از سوی شرکت های رسمی، عملا اختیار بازار در دست واردکنندگان متفرقه ای افتاد که قبل از این اتفاق کار واردات خودروهای خود را انجام داده بودند و به راحتی توانستند قیمت ها را بالا ببرند.
کد خبر : 15483
تاریخ انتشار : 19 دی 1396 14:46:00

«خبرماشین» - بسته شدن پنج ماهه ثبت سفارش واردات خودرو باعث شد تا قیمت خودروهای وارداتی به شدت بالا رود و با توجه به عدم عرضه از سوی شرکت های رسمی، عملا اختیار بازار در دست واردکنندگان متفرقه ای افتاد که قبل از این اتفاق کار واردات خودروهای خود را انجام داده بودند و به راحتی توانستند قیمت ها را بالا ببرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، با باز شدن مجدد سامانه ثبت سفارش و اعلام تعرفه های جدید، برخی واردکنندگان غیر رسمی دلیل خوبی برای افزایش قیمت مجدد محصولات خود به دست آوردند و حتی نرخ های جدید را بر روی خودروهایی که با تعرفه ها و نرخ ارز قبلی هم وارد شده بودند را اعمال کردند. در این زمان برخی شرکت های رسمی که نقش تاثیرگذاری در تعیین قیمت خودروهای وارداتی دارند، قیمت های خود را افزایش دادند و مهر تایید بر اعمال واردکنندگان متفرقه زدند. البته این افزایش قیمت تا حدی با توجه به تعرفه، شرایط و ضوابط واردات و نرخ ارز منطقی بود اما در برخی موارد میزان این تغییرات با قیمت تمام شده خودرو با سود آن برابری نداشت.
در این میان برخی شرکت های دیگر با افزایش قیمت منطقی، قیمت خود را به زیر قیمت بازار رساندند و عملا با این کار حباب ایجاد شده توسط واردکنندگان بی نام و نشان را از بین برند. تویوتا راو 4 نمونه ای از خودروهایی بود که قیمت آن در بازار آزاد تا 330 میلیون تومان هم رسیده بود اما شرکت ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران با اعلام بازه قیمتی ۲۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۱۰ میلیون تومان بنا به سطح تجهیزات و تیپ جلوی افزایش قیمت غیرمنطقی این خودرو را گرفت.
راوفور خودرو شاسی بلند تویوتا برای افرادی طراحی شده که خواهان اکثر مزایای یک خودرو SUV مانند اتاق بزرگ، دید بیشتر راننده و امکان رانندگی با چهارچرخ متحرک به همراه قابلیت مانور و مصرف سوخت پایین هستند.
این خودرو به گونه ای طراحی شده که دارای حجم موتور 2.5 لیتری بوده و از 4 سیلندر خطی به همراه 16 سوپاپ بهره می‌گیرد.
راوفور2017 با با جعبه دنده شش سرعته خودکار، قدرت 177 اسب بخار در 6500 دور بر دقیقه، حداقل 233 نیوتون متر گشتاور را در 4100 دور در دقیقه را تولید می‌کند.
ابعاد این خودرو با طول 4600 میلی‌متر، عرض بدون درنظر گرفتن آیینه ها 1845 میلی متر، ارتفاع 1715 میلی متر و فاصله دو محور 2660 میلی‌متر در نظر گرفته شده و وزن تقریبی آن بدون سرنشین 1780 کیلوگرم تعیین شده است.
این ژاپنی با سیستم تعلیق جلو مستقل از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع بازو جناقی دوبل طراحی شده است.
از جمله امکانات ایمنی خودرو می‌توان سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل پایداری خودرو را نام برد.
از دیگر ویژگی های این خودرو می‌توان به سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، دوربین عقب، فرمان برقی تلسکوپی قابل تنظیم و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قایلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان اشاره کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و قیمت محصولات تویوتا اینجا کلیک کنید.