printlogo

مدیرعامل نگین خودرو:
موارد زیادی در تعیین قیمت خودرو وارداتی وجود دارد که در حال حاضر همه آن ها افزایش پیدا کرده است و در نتیجه قیمت خودروهای وارداتی رشد فراوانی داشته و مقصر این اتفاق واردکنندگان نیستند.
کد خبر : 15502
تاریخ انتشار : 23 دی 1396 10:14:00

«خبرماشین» - موارد زیادی در تعیین قیمت خودرو وارداتی وجود دارد که در حال حاضر همه آن ها افزایش پیدا کرده است و در نتیجه قیمت خودروهای وارداتی رشد فراوانی داشته و مقصر این اتفاق واردکنندگان نیستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، مدیرعامل نگین خودرو در حاشیه مراسم افتتاح تعمیرگاه رنو در غرب تهران، ضمن اعلام خبر بالا گفت: سال گذشته ما روی فروش تمرکز داشتیم و همکاران ما با روش های متنوع فروش، سیاست گذاری های خوب در حوزه بازاریابی و تبلیغات هدفمند موفق به کسب سهم زیادی از بازار شدند. امسال سیاست ما کاملا مشخص بوده و هدف اصلی نگین خودرو در کنار حفظ سهم بازار، توسعه خدمات پس از فروش متفاوت و متمایز است. در همین راستا سرمایه گذاری زیادی در این حوزه در شیراز، مشهد، ساری، زنجان، قزوین، تبریز و امروز در تهران انجام دادیم.
جمشید حسینی به پروژه های جدید شرکت نگین خودرو اشاره کرد و گفت: به زودی مرکز تست درایو مدرن خود که قابلیت انواع تست های جاده ای را دارد و ویژه خودروهای رنو و تویوتا است را در شرق تهران افتتاح خواهیم کرد. همچنین مرکز آموزش ما پروژه دیگری است که راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: انبار قطعات یدکی ما در فضایی به وسعت 6000 متر مربع احداث شده که 90 درصد قطعات درخواستی که از تمامی نمایندگان نگین خودرو از سراسر ایران می آید را موجود داریم.
مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به تصمیم جدید دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: این که در بازار به صورتی عنوان می شود که شرکت های واردکننده قیمت ها را افزایش داده اند، منصفانه نیست. در حال حاضر رشد 40 درصدی واردات را مطرح می کنند اما این عدد 40 درصد نیست و 40 واحد است؛ که مفهوم آن 72 درصد رشد تعرفه است و بسیاری از شرکت ها با قیمت های تمام شده محصولات خود را عرضه می کنند.
حسینی افزود: در بخشنامه جدید ضوابط واردات خودرو، دو موضوع وجود دارد که کسی به آن توجه نمی کند: موضوع اول افزایش تعداد خودروهای اسقاطی از 4 به 8 دستگاه است. برای مثال اگر برای واردات یک دستگاه رنو داستر نیاز به اسقاط 4 خودرو فرسوده بود و هزینه آن 10 میلیون می شد با قانون جدید 2 برابر می شود. موضوع دوم بحث افزایش نرخ ارز است. یورو از ابتدای سال جاری 42 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: به جرات می توانم بگویم زمانی که کولئوس را 200 میلیون تومان عرضه می کردیم حاشیه سود بهتری نسبت به وضعیت فعلی که 299 میلیون تومان می فروشیم، داشتیم. دولت یک تصمیم گرفته و ما هم احترام می گذاریم اما مقصر این افزایش قیمت خودرو که منشا آن افزایش نرخ ارز، افزایش تعرفه واردات و افزایش اسقاط خودرو است، نباید شرکت های واردکننده معرفی شوند و گواه این موضوع قیمت خودروها در منطقه آزاد است که برای مثال کولئوس با قیمتی در حدود 120 میلیون تومان عرضه می شود. و تنها کسانی که از این تغییرات سود می برند خودروسازان چینی هستند.
مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به هوشمندی و تعیین قیمت توسط خود بازار افزود: اولین شرکتی که قیمت محصولات 2018 را به صورت قطعی اعلام کرد نگین خودرو بود و تمامی آنالیز تعیین قیمت جدید طی نامه ای به سازمان حمایت اعلام شده است و شرکت هایی که با همچنان با قیمت پایین خودرو عرضه می کنند، محصولاتی که با تعرفه های قبلی وارد شده است را به فروش می رسانند و نگین خودرو حتی یک دستگاه خودرو را با تعرفه قدیم و قیمت جدید عرضه نمی کند و این موضوع از روی شماره شاسی ها قابل اثبات است. طبق قانون، سود وارد کننده به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش نباید بیشتر از 7 درصد شود.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال 97 مگان جدید مجهز به موتور 1.2 توربو را به بازار عرضه خواهیم کرد و با تلاش فراوان، ارائه خدمات مناسب سعی می کنیم سهمی از بازار که موفق شدیم به دست بیاوریم را حفظ کنیم.