printlogo

نیسان جوک را طی 2 مرحله مورد آزمایش فنی قرار دادیم. در مرحله اول سعی بر این بود که با حس و حال رانندگی جوک آشنا شویم. در مرحله دوم، فرصتی پیش آمد تا در مسیر بزرگراهی، فرزند خاص نیسان را محک بزنیم.
کد خبر : 15523
تاریخ انتشار : 24 دی 1396 14:21:00

سلمان امیدبخش - «خبرماشین» / نیسان جوک را طی 2 مرحله مورد آزمایش فنی قرار دادیم. در مرحله اول سعی بر این بود که با حس و حال رانندگی جوک آشنا شویم. در مرحله دوم، فرصتی پیش آمد تا در مسیر بزرگراهی، فرزند خاص نیسان را محک بزنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ در مرحله اول، خودرو با ابعاد مناسب و کوچک خود، جهت راندن در ترافیک شهری و کوچه های باریک گزینه مناسبی است. آینه ها بزرگ بوده و دید به اطراف مناسب هستند، اما برای پارک دوبل حتما به دوربین دید عقب نیاز است که در این خودرو وجود دارد.
جوک در دست اندازها و ناهمواری ها محکم نشان داده و با توجه به نیمه اسپرت بودن آن نمی توان نرمی و راحتی کاملی انتظار داشت. صدای پیشرانه به داخل کابین منتقل نمی شود و عایق بندی مناسب است. تعویض دنده ها هم نرم بوده و این از مزایای گیربکس CVT است.
در مرحله دوم، نیسان را در مسیر بزرگراهی تست خواهیم کرد؛ در ابتدا باک را پر کرده تا با خیال راحت به ادامه آزمایش بپردازیم. بنزین توصیه شده برای جوک، سوپر بوده و البته نیازی به مکمل نیست. حرکت کرده و برای کمی هیجان بیشتر، حالت اسپرت را انتخاب می کنیم. سخت است که به آن صفحه نمایش کوچک نگاه کرده و ببینیم چه تغییراتی حاصل شده، اما پدال گاز تیزتر شده و تغییر صدای اگزوز تا حدودی محسوس بود. این بار سر حال تر از قبل طی مسیر کرده و شتاب گیری مناسبی را تجربه می کنیم. دوست داشتیم به سرعت های بالاتر هم دست پیدا کنیم، اما رعایت قوانین و البته هشدارهای صوتی سیستم ناوبری جهت رعایت حداکثر سرعت، ما را منع می کرد. جوک در بخش ترمز هم قوی عمل کرده و نیروی ایستایی حاصله امنیت مناسبی را برایتان فراهم خواهد کرد. با وجود برندی مانند نیسان، باید در زمینه های مختلف ایمنی خیالمان راحت باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و شرایط فروش محصولات نیسان در ایران اینجا کلیک کنید.