printlogo

پنجشنبه گذشته، شرکت کرمان موتور نماینده رسمی محصولات هیوندای در ایران، شرایط تست اکسنت، الانترا و توسان را برای خبرنگاران حوزه خودرو فراهم کرد.
کد خبر : 15755
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1396 16:25:00

«خبرماشین» - پنجشنبه گذشته، شرکت کرمان موتور نماینده رسمی محصولات هیوندای در ایران، شرایط تست اکسنت، الانترا و توسان را برای خبرنگاران حوزه خودرو فراهم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، زمستان سال 95 همکاری مجدد کرمان موتور با هیوندای کره جنوبی با مونتاژ i20 پس از چند سال وقفه آغاز شد و اکنون پس از گذشت یک سال اکسنت، الانترا، سوناتا، توسان و سانتافه به سبد محصولات این شرکت اضافه شدند. در حال حاضر هیوندای i20 و اکسنت توسط کرمان موتور تولید و سایر محصولات به صورت وارداتی به بازار عرضه می شوند؛ البته قرار است الانترا و توسان نیز در سال آینده به جمع محصولات تولیدی کرمان موتور بپیوندند. آزرا جدید و کراس اوور کنا نیز مدل هایی هستند که در سال 97 توسط این شرکت عرضه خواهد شد.
همچنین شرکت کرمان موتور جهت رضایت و آشنایی هرچه بیشتر مشتریان خود، اقدام به برنامه ریزی منظم ماهانه جهت برگزاری تست درایو خودروهای تولیدی و وارداتی هیوندای کرده است. که اولین جلسه با حضور خبرنگاران برگزار شد و در آینده در شهرهای مختلف ایران ادامه خواهد یافت.

هیوندای اکسنت
اکسنت تولیدی کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم 1591 سی سی است که حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتور 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتون متر است. جعبه دنده به کار رفته در این خودرو از نوع اتوماتیک 4 سرعته، سیستم فرمان برقی MDPS، سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب CTBA است. مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.
این خودرو که در سال های گذشته با نام ورنا توسط خودروسازان راین تولید می شد، دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 و مجهز به سانروف، ایربگ راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، کنترل فشار باد چرخ ها، ABS، سیستم کنترل پایداری، سیستم مدیریت پایداری، استارت دکمه ای، سنسور نور، کامپیوتر سفری، دوربین دید عقب، صفحه نمایش 7 اینچ، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رهیاب ماهواره ای است.
عملکرد اکسنت در یک کلام نرم و روان است البته نباید انتظار زیادی از پیشرانه 1.6 لیتری آن داشت. عملکرد گیربکس تیپ ترونیک کمی کند است. فضای داخل کابین قابل قبول و صندلی های نسبتا راحت و ارگونومی مناسب ادوات شما را خشنود می سازد. یکی از آسان ترین رانندگی ها را عرضه می کند که در ترافیک شهری بسیار ایده آل است. ترمز کمی بالشتکی است، اما شتاب خودرو زیاد نیست و نباید نگران بود. طراحی زیبا، ارگونومی مناسب داخل کابین، کابین ساکت و آرام، سهولت رانندگی در ترافیک شهری و مرغوببت برند از نکات مثبت هیوندای اکسنت است.

هیوندای الانترا
الانترا عرضه شده توسط کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ انژکتوری با پاشش چند نقطه ای با حجم 1999 سی سی است که حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتور 152 اسب بخار و حداکثر گشتاور 196 نیوتون متر است. جعبه دنده به کار رفته در این خودرو از نوع اتوماتیک 6 سرعته، سیستم فرمان برقی MDPS، سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب CTBA است.
این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوا جانبی، کیسه هوا پرده ای، کیسه هوا زانویی راننده، سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور BSD، سیستم هشدار فشار باد چرخ ها TPMS، ترمز ضد قفل، سیستم پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، سیستم کنترل پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سوئیچ هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، قابلیت انتخاب نوع رانندگی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی با گرم کن تا شونده اتوماتیک، فرمان و دسته دنده چرمی، گرم کن فرمان، صندلی های چرمی، سیستم حافظه یک پارچه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی اینفینیتی و ... است.
اما سوالی که ذهن بسیاری از کسانی که قصد خرید هیوندای النترا وارداتی را دارند مشغول کرده، دلیل اختلاف قیمت این خودرو در دو شرکت کرمان موتور و آسان موتور است. چنانچه کمی تحقیق و البته به فروش النترای وارداتی از سوی دو شرکت کرمان موتور و آسان موتور دقت کنید متوجه می شوید که قیمت این خودرو از سوی کرمان موتور به صورت قطعی اعلام شده و قیمتی که آسان موتور برای النترا گذاشته، قیمت علی الحساب است!
متاسفانه باید گفت در معرفی شرایط فروش النترای وارداتی از سوی شرکت آسان موتور به موضوع اعلام قیمت علی الحساب این خودرو اشاره نشده و در نگاه اول قیمت اعلامی توسط آسان موتور بسیار جذاب تر از قیمت کرمان موتور وانمود می نماید که با در نظر گرفتن این نکته مهم، قیمت اعلامی و قطعی کرمان موتور گزینه ای به مراتب جذاب تر برای خرید است. همچنین شرکت کرمان موتور الانترا را با گارانتی 5 ساله عرضه می کند.
به محض باز کردن درها متوجه برتری طراحی داخلی و افزایش چشم گیر کیفیت آن نسبت به نسل گذشته خواهید شد و همان زبان طراحی بیرونی، در داخل هم جاری است. صندلی های بسیار نرم و راحت آن بدن را کاملا احاطه کرده است. خوشبختانه هیوندای به بالا بردن کیفیت سواری توجه زیادی کرده و موفق هم بوده و از آن خشکی و تکان ها دیگر در این نسل خبری نیست و در برخورد با دست اندازها از خرید خودرو پشیمان نمی شوید. ترمزها هم به خوبی و با قدرت عمل می کنند.

هیوندای توسان
توسان عرضه شده توسط کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ انژکتوری با پاشش چند نقطه ای با حجم 1999 سی سی است که حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتور 153 اسب بخار و حداکثر گشتاور 192 نیوتون متر است. جعبه دنده به کار رفته در این خودرو از نوع اتوماتیک 6 سرعته، سیستم فرمان برقی MDPS، سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب مولتی لینک است.
تجهیزات ایمنی توسان شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، سیستم ضد سرقت، سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار فشار باد چرخ ها، ترمز ضد قفل، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی، سیستم مدیریت پایداری است.
امکانات رفاهی این خودرو شامل کروز کنترل، سیستم پارک جلو و عقب، سوئیچ هوشمند، استارت دکمه ای، سقف پاناروما، قابلیت انتخاب نوع رانندگی، آینه وسط الکتروکرمیک، آینه های جانبی برقی با گرم کن تاشونده، چراغ خوش آمد گویی، فرمان و دسته دنده چرمی، گرم کن فرمان، صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی های راننده و سرنشین جلو، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور نور و ... است.
جعبه دنده 6 سرعته به خوبی با پیشرانه کوپل شده و کمبودی را احساس نمی کنید. با توجه به دو دیفرانسیل بودن خودرو، می توانید نیم نگاهی نیز به سفرهای آفرودی سبک در اطراف شهر داشته باشید. سامانه تعلیق این خودرو نیز کیفیت سواری و نرمی به نسبت قابل قبولی را برای خودرو به ارمغان آورده است.



جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و قیمت محصولات هیوندای در ایران اینجا کلیک کنید.