printlogo

فورد اخیرا از برنامه های خود برای کاهش مدل ها و اختصاص منابع بیشتر به تولید تراک ها و کراس اورها خبر داده بود.
کد خبر : 15789
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1396 13:27:00

فورد اخیرا از برنامه های خود برای کاهش مدل ها و اختصاص منابع بیشتر به تولید تراک ها و کراس اورها خبر داده بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، به نظر می رسد تویوتا نیز چنین تصمیمی دارد و جک هولیس، مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی اعلام کرده که کمپانی می خواهد برخی از مدل های سدان خود را از خط تولید خارج کند. بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که تویوتا به مدل های معروف و محبوب خود مانند کمری، کرولا و پریوس وفادار باقی خواهد ماند ولی ممکن است تعداد تریم های هر یک از آن ها را کاهش دهد.
هولیس در این باره گفته که کمپانی هر یک از تریم ها را بررسی و تحلیل خواهند کرد. وی در ادامه اشاره کرده که عملکرد هر تریم را در بازار بررسی خواهند کرد تا مشخص شود که آیا آن تریم خاص باید در خط تولید باقی بماند یا نه.
این حرکت تویوتا مشابه تصمیم فورد است که می خواهد تعداد تریم های موجود روی نسل بعدی فیوژن را کاهش دهد. زمانی که کمپانی از برنامه خود در ماه اکتبر رونمایی کرد، تایید نمود که تعداد از تریم های فیوژن از 35 هزار به فقط 96 کاهش پیدا خواهد کرد.
علیرغم کاهش فروش سدان ها، تویوتا هنوز بازار خوبی را برای آن ها پیش بینی می کند. هولیس انتظار دارد خریداران آمریکا بیش از 5.5 میلیون دستگاه انواع مدل سدان را امسال بخرند و می گوید تویوتا ممکن است بتواند سهم فعلی خود از این بازار را حفظ یا حتی افزایش دهد.
هنوز معلوم نیست کدام مدل ها حذف خواهند شد، ولی در حال حاضر تریم های بسیار متفاوتی را تویوتا برای سدان های خود ارائه می کند. کرولا و پریوس هر یک هفت تریم مختلف دارند و این عدد برای کمری معادل 10 تریم است. تفاوت قیمت بین کمری L و کمری LE فقط 505 دلار است و تنها تفاوت بزرگ آن ها یک صندلی برقی راننده، یک صندلی تاشو عقب و رینگ های 17 اینچ آلیاژی هستند.