printlogo

پس از گذشت چند ماه از اخبار منتشر شده در خصوص عدم صدور مجوز فعالیت برای نماینده هیکو در ایران، همچنان وضعیت شرکت واردکننده محصولات این شرکت در ایران مشخص نیست و به گفته مدیران این شرکت تا امروز هیچگونه پاسخ شفافی در خصوص چرایی این موضوع داده نشده است.
کد خبر : 15821
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1396 18:59:00

پس از گذشت چند ماه از اخبار منتشر شده در خصوص عدم صدور مجوز فعالیت برای نماینده هیکو در ایران، همچنان وضعیت شرکت واردکننده محصولات این شرکت در ایران مشخص نیست و به گفته مدیران این شرکت تا امروز هیچگونه پاسخ شفافی در خصوص چرایی این موضوع داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از «میهن صنعت»، پس از گذشت چند ماه از اخبار منتشر شده در خصوص عدم صدور مجوز فعالیت برای نماینده هیکو در ایران، همچنان وضعیت شرکت واردکننده محصولات این شرکت در ایران مشخص نیست و به گفته مدیران این شرکت تا امروز هیچگونه پاسخ شفافی در خصوص چرایی این موضوع داده نشده است.

آنچه که مرکز امور اصناف و وزارت صنعت بر آن پافشاری دارند، تیونینگ کار بودن شرکت هیکو است و بر اساس قوانین و دستورالعمل های وزارتخانه به همین دلیل است که مجوز داتیس خودرو صادر نمی شود.

بررسی خبرنگار ما نشان می دهد که تیونینگ تنها یک بخش از فعالیت هیکو اسپرتیو بوده و این شرکت که به عنوان شریک تجاری ولوو شناخته می شود دارای VIN هفده رقمی مخصوص به خود است که بر این اساس هیکو صاحب پلتفرم ولوو خواهد بود.

از طرفی این شرکت در زمینه تولید قطعات و همچنین تولید خودرو V40 ولوو نیز فعالیت داشته و تیونینگ تنها یک بخش از فعالیت های شرکت هیکو محسوب می شود.

یک منبع آگاه با اعلام این موضوع که قرارداد داتیس خودرو ایرانیان و شرکت هیکو اسپرتیو کاملاً قانونی است به خبرنگار ما گفت : کنسولگری ایران در آلمان و اتاق بازرگانی آلمان قرارداد داتیس خودرو و هیکو را تأیید کرده است.

وی بیان داشت : بر اساس اطلاعات منتشر شده از سمت این شرکت نیز پر واضح است که داتیس خودرو بر اساس ماده ۴ آیین نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر تأمین قطعات یدکی خودرو و ارائه خدمات پس از فروش، هیچگونه مشکلی نداشته و تعهد نامه  (LOC)  مرتبط با این موضوع نیز توسط کمپانی هیکو امضاء و به تأیید کنسولگری ایران در آلمان و اتاق بازرگانی  آلمان رسیده است .

بررسی های خبرنگار ما نیز حاکی از آن است  که خودروهای تحویلی توسط هیکو هیچ آپشن اضافه ای نداشته  (تیونینگ نیستند) و طبق خواسته داتیس خودرو به صورت  کاملاً خام و بدون آپشن اضافی تحویل داتیس خودرو شده است  .

حال نکته اینجاست که با توجه به مستندات موجود قاعدتا نباید هیچ مشکلی در خصوص صدور مجوز این شرکت وجود داشته باشد. اینکه به چه دلیل تا به امروز این اتفاق رخ نداده جای بسی تامل است.

سرمایه گذاری یک بخش خصوصی که می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارد قطعا برای مسئولین می تواند جذاب باشد چرا که ایجاد اشتغال یکی از مهمترین ارکان های اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن استحکام خانوده است، حال باید پرسید که آیا به واقع منع قانونی برای فعالیت یک سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد و یا اینکه کسانی از به تعویق افتادن این موضوع سود می برند  ؟

از طرفی با وجود انتشار اخبار فراوان در خصوص این شرکت و مشکلات تعجب برانگیز آن در خصوص صدور مجوز، تا به امروز وزارت صنعت پاسخ شفافی به اصحاب رسانه نداده است و تنها به پاسخ مرکز امور اصناف به شرکت داتیس خودرو مبنی بر اینکه تیونینگ است، بسنده کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.