printlogo

تعیین قیمت و تعرفه جابجایی و حمل بار از شهر مقدس مشهد به نقاط مختلف کشور کار چندان آسانی نیست و با توجه به عوامل مختلفی صورت می‌پذیرد.
کد خبر : 23906
تاریخ انتشار : 27 دی 1402 - 17:18

تعیین قیمت و تعرفه جابجایی و حمل بار از شهر مقدس مشهد به نقاط مختلف کشور کار چندان آسانی نیست و با توجه به عوامل مختلفی صورت می‌پذیرد.

آشنایی با عوامل موثر بر تعیین تعرفه حمل بار از مشهد علاوه بر اینکه در انتخاب زمان و مکان جابجایی بار به شما کمک می‌کند، هزینه حمل بار از مشهد را نیز تا حدودی برایتان آسان می‌کند.

مهم ترین عوامل موثر بر هزینه حمل بار

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تعرفه حمل بار از مشهد: وزن، نوع کالا، مسافت، ماشین باربری، بسته بندی، مصرف سوخت و بیمه نامه است.

اگر به دنبال ارسال بار از مشهد هستید باید بدانید بهترین باربری ها در مشهد باید تمامی موارد زیر را برای یک ارسال استاندارد و مناسب در نظر داشته باشند:

وزن بار

بدون شک نخستین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه باربری ، وزن بار است.

هر چه وزن بار بیشتر باشد، انرژی و سوخت بیشتری برای جابجایی آن مصرف می‌شود و در نتیجه هزینه دریافتی افزایش می‌یابد.

نوع کالا

هر وسیه نقلیه مخصوص حمل بار خاصی است و نمی‌توان هر نوع باری را با هر وسیله‌ای جابجا کرد.

برای این که بهتر متوجه شوید باید بدانید؛ بارهایی که شکل و حجم مایع دارند با تانکرها، مواد غذایی با کامیون‌های یخچال دار، اسباب خانه با نیسان و خاور حمل می شوند.

مسافت

معمولا مسافت و فاصله شهرها از مشهد تعرفه خاص و جداگانه‌ای دارد که برای انواع وسایل نقلیه از جمله خاور، نیسان، کامیون و تانکر یکسان است.

با این وجود می‌توان گفت هر چه مسافت بیشتر باشد سوخت و انرژی بیشتری از ماشین باربری گرفته شده و هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

نوع ماشین باربری

با توجه به حجم و اندازه بار باید اقدام به انتخاب ماشین حمل و نقل مناسب نمایید.

توجه کنید که انتخاب ماشین باربری نامناسب باعث صرف هزینه‌های اضافه و گزاف می‌شود.

جمع آوری بار و بسته بندی

معمولا بارهای مختلف برای به سلامت رسیدن به مقصد نیاز به بسته بندی اصولی و دقیق دارند.

کارکنان مجموعه‌های باربری به طور کامل و جامع از نکات حمل اثاثیه به خارج مطلع و به بهترین نحو قادر به بسته بندی محموله‌های باری شما هستند.

به عنوان مثال اسباب و لوازمی مانند مبلمان باید با نایلون و پلاستیک‌های حباب‌دار پوشیده و در پالت‌های مناسب قرار بگیرند.

میزان مصرف سوخت

بعضی ماشین‌های باربری از بنزین و بعضی دیگر از گازوییل استفاده می‌کنند.

هر چه نرخ سوخت و انرژی ماشین باربری بیشتر شود، بر روی قیمت تعیین شده توسط شرکت‌های باربری و رانندگان تاثیر می‌گذارد.

معمولا ماشین‌های حمل و نقل قدیمی مصرف سوخت و انرژی بیشتری دارند و برای محیط زیست نیز مناسب نیستند. بنابراین توصیه می‌کنیم از انتخاب چنین وسایل حمل و نقلی پرهیز کنید.

بیمه نامه بار

اغلب هنگامی که بار و کالایی که قصد حمل آن از مشهد به سایر بخش‌های کشور را دارند، حجم زیادی داشته یا از ارزش و بهای بالایی برخوردار باشد، آن را بیمه می‌کنند.

چنانچه قصد دارید بار خودتان را بیمه کنید باید علاوه بر هزینه باربری مشهد، هزینه جداگانه‌ای بابتش بپردازید. در مقابل خیالتان راحت است که در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگوار، خسارت دریافت می‌کنید.

عوامل فوق بیشترین اثرگذاری را در تعیین هزینه باربری مشهد به شهرستان های کشور دارند. به همین دلیل به معرفی کامل و مفصل آن‌ها پرداختیم تا بتواند راهنمایی در زمینه انتخاب یک شرکت باربری حرفه ای برای جابجایی محموله باری شما از پایانه بار مشهد به نقاط مختلف کشور باشد.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.