printlogo

شرکت آرین موتور شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند، لاماری ایما هیبریدی که اخیراً رونمایی شده است را مورد آزمایش فنی قرار دهند.
کد خبر : 24019
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402 - 20:19

تهیه خبر و تصاویر: محمدعلی شبیری | «خبرماشین» - شرکت آرین موتور شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند، لاماری ایما هیبریدی که اخیراً رونمایی شده است را مورد آزمایش فنی قرار دهند.

همانند نسخه اصلی این خودرو، لاماری ایما هیبرید نیز نسخه‌ ای از دانگ فنگ T5 است که با نام فورتینگ T5 HEV شناخته می‌ شود. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه و حتی طراحی ظاهری، تفاوت خاصی با نسخه درون‌ سوز ندارد اما در بخش قوای فنی با تغییرات عمده‌ ای روبرو شده است.

لاماری ایما هیبریدی

مهم ترین تفاوت لاماری ایما هیبریدی و نسخه درون ‌سوز، مشخصات فنی متفاوت این دو نسخه است. لاماری ایما هیبریدی به ترکیبی از دو پیشرانه برقی و بنزینی تجهیز شده است. پیشرانه برقی در مواردی همچون رانندگی شهری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند، در حالی که پیشرانه بنزینی برای حرکت در جاده‌ها و اتوبان‌ها مناسب است.

پیشرانه بنزینی لاماری ایما هیبرید از نوع 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ است که این موتور توسط پیشرانه برقی حمایت می‌ شود. البته نمی شود از حداکثر قدرت و گشتاور دو پیشرانه به طور هم زمان استفاده کرد. بیشترین بازدهی این خودرو حدود 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است.

در این مدل با دو موتور الکتریکی با کد شناسایی DHT-300 (یکی به ‌عنوان ژنراتور و دیگری به ‌عنوان موتور رانشی) به‌ مجموع توان ۱۳۰ کیلووات همراه شده و نیروی الکتریسیته آن با یک مجموعه باتری ۲ کیلووات در ساعت تامین می ‌شود. باتری های لاماری ایما هیبریدی در محور عقب نصب شده و این خودرو دارای سیستم خنک کننده مجزا به جهت کنترل دمای باتری ها است.

وظیفه انتقال قدرت در لاماری ایما هیبریدی برعهده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه است. با توجه به گشتاور بیشتر نسخه هیبریدی نسبت به نسخه درون‌ سوز، شتاب اولیه بهتری را از این تیپ شاهد هستیم که حدود 8.1 ثانیه به دست آمده است. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبرید نیز 5.3 لیتر در صد کیلومتر است که عدد مناسبی برای یک کراس ‌اوور هیبریدی معمولی محسوب می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی لاماری ایما هیبریدی شامل هشت کیسه هوا، سیستم ‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، سانروف و سقف پانوراما، دستیارهای رانندگی خودکار سطح 2 یا ADAS، سیستم چندرسانه ‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، هشدار برخورد از جلو و سیستم ورود و استارت بدون کلید است.

همچنین شایان ذکر است که لاماری هیبریدی توانسته ۵ ستاره ایمنی را از C_NCAP ( سیستم ارزیابی کیفیت خودرو در چین ) کسب کند که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.

 

طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی

با ورود به داخل لاماری ایما هیبریدی، کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد، صندلی و رودری ها مشهود است؛ رو دری ها را به لحاظ مواد اولیه استفاده شده و مدل طراحی به سه قسمت تقسیم می شوند: بخش بالایی رو دری ها از پلاستیک خشک با طرح دوخت استفاده شده و در قسمت میانی و دستگیره ها از چرم مصنوعی با دوخت فسفری و در مابقی بخش ها از پلاستیک خشک و بدون طرح استفاده شده است.

طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی

همچنین این خودرو به سقف پانوراما به همراه سانروف مجهز شده که میزان نور بیشتری را به درون کابین وارد می کند؛ دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، یکی از نوع لمسی برای سیستم مولتی مدیا و دیگری برای مجموعه نمایشگرهای پشت فرمان در داخل لاماری ایما وجود دارد.

طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی

طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی

 

طراحی بیرونی لاماری ایما هیبریدی

در قسمت جلوی لاماری ایما هیبریدی دی لایت ها مانند چراغ های کشیده و نواری شکلی بوده که در سایر نسخه های لاماری استفاده شده است . این چراغ ها به وسیله نواری زاویه ای شکل به اسپلیتر ها نزدیک شده اند که نمای خوبی را ایجاد کرده است.

طراحی بیرونی لاماری ایما هیبریدی

در دو طرف سپر دو قطعه کرومی، ستونی عمودی برای اسپرت شدن چهره خودرو وجود دارد. همچنین تریم جلوپنجره بر خلاف نسخه بنزینی از خطوط افقی بهره می ‌گیرد که باعث پهن ‌تر جلوه دادن ابعاد خودرو است.

طراحی بیرونی لاماری ایما هیبریدی

در نمای جانبی بارزترین تفاوت لاماری ایما هیبرید و نسخه درون ‌سوز، رینگ ‌های پنج پره آلیاژی این خودرو هستند که طراحی جدیدی را به وجود می آورد؛ همچنین یک خط طراحی وجود دارد که از گلگیر جلو شروع و تا عقب ادامه می یابد. رکاب های لاماری ایما هیبرید نسبت به نسل های قبلی این خودرو تغییر کرده و طراحی آن جذاب تر شده است.

رینگ ‌های پنج پره آلیاژی

طراحی بیرونی لاماری ایما هیبریدی

در قسمت عقب لاماری ایما هیبریدی شاهد دیفیوزر بزرگی هستیم که بر حجم سپر خودرو افزوده است. در زیر چراغ ها شاهد مجرا هایی هستیم که بیشتر جنبه تزئینی دارند و به اسپرت تر به نظر رسیدن این خودرو کمک کرده است.

عقب لاماری ایما هیبریدی

عقب لاماری ایما هیبریدی

 

تست فنی لاماری ایما هیبریدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ با فشار دادن پدال گاز با کمترین تاخیر شتاب گیری انجام می شود؛ یکی از ویژگی های اصلی این خودرو همکاری خوب گیربکس و موتور است، در هنگام حرکت متوجه تعویض دنده نخواهید شد زیرا وظیفه انتقال نیرو ترکیبی دو پیشرانه برعهده گیربکس DHT یا همان E-CVT است که از خانواده گیربکس ‌های اتوماتیک ویژه خودروهای هیبریدی است.

تست فنی لاماری ایما هیبریدی

علی رغم اختلاف ‌وزن ۱۵۰ کیلوگرمی نسخه هیبریدی در مقایسه با نمونه بنزینی، عملکرد نهایی لاماری ایما HEV از نسخه درون ‌سوز بهتر است. این نتیجه به دلیل ترکیبی از توان و گشتاور تولیدی دو پیشرانه به صورت هم‌ زمان است.

تست فنی لاماری ایما هیبریدی

در هنگام تست این خودرو، صدای غیرعادی وارد کابین نمی شد؛ همچنین سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و فنربندی مولتی لینک در چرخ های عقب، شرایط مطلوب و رانندگی جذابی را برای لاماری ایما به ارمغان آورده است.

در هنگام عبور از پیچ های پیست آزادی با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، هندلینگ و تعادل کاملاً مناسب بوده و این سامانه به گونه ای عمل می کند که در روند حرکت خودرو مزاحمتی ایجاد نمی شود. فرمان پذیری لاماری مناسب و این خودرو مجهز به فرمان برقی سه حالته است.

تست فنی لاماری ایما هیبریدی

البته برای به دست آوردن اطلاعات دقیق از توانایی های این خودرو لازم است که مدت زمان رانندگی بیشتری در جاده های شهری و بین شهری انجام شود که در مراسم برگزار شده فعلا امکان پذیر نبود.

تست فنی لاماری هیبریدی

 

قیمت لاماری ایما هیبریدی

قیمت لاماری ایما هیبریدی هنوز اعلام نشده است.