printlogo

شرکت کوشا خودرو از عرضه کیا سراتو 2 لیتر، سلتوس 1.4 لیتری و K5 در سامانه عرضه خودروهای وارداتی خبر داد.
کد خبر : 24089
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1402 - 19:6

شرکت کوشا خودرو از عرضه کیا سراتو 2 لیتر، سلتوس 1.4 لیتری و K5 در سامانه عرضه خودروهای وارداتی خبر داد.

کیا K۵
کیا K۵ مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی MPI از نوع DOHC-Dual CVVL بوده که حداکثر توان این موتور ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۹۶ نیوتون متر است؛ البته K۵ در بازار های جهانی نسخه های قوی تر و البته فول تر هم دارد اما با توجه به محدودیت های قیمتی واردات خودرو، این فول ترین نمونه ای است که می توان به بازار ایران وارد کرد.
نوع گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع اتوماتیک ۶ سرعته محرک جلو (۲WD) و نوع سیستم تعلیق جلو مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است.
در نمای بیرونی این خودرو، آیینه های جانبی هم رنگ بدنه، چراغ راهنما (فلاشر) بر روی آیینه، چراغ های جلو از نوع هالوژن، چراغ های LED روز (D.R.L)، مه شکن چراغ جلو و عقب از نوع LED، سیستم روشنایی اتوماتیک بر اساس تغییرات نور محیط، رینگ ۱۷ اینچی به کار رفته است.
از امکانات کیا K۵ کوشا خودرو می توان به مواردی همچون دو عدد کیسه هوا، اتولایت، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، سیستم پایش فشار باد تایرها، مالتی مدیا، کروز کنترل اتومات، فرمان با کلیدهای کنترلی، دوربین دنده عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان چرمی، رینگ های ۱۷ اینچی و… اشاره کرد.

کیا سلتوس
سلتوس جز جدیدترین کراس اوورهای مجموعه کیا است که در واقع حد میانی کیا سول و اسپورتیج محسوب می شود. مدل پایه سلتوس از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۶ اسب بخار خروجی استفاده می کند اما تریم توربو نیز با پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۷۵ اسب بخار خروجی برای آن در نظر گرفته شده است.
نمایشگر ۱۰.۳ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.
سلتوس نامی است که در افسانه های یونانی برای اشاره به پسر هرکول استفاده شده است. اولین بار در سال  ۲۰۱۸ و به شکل مفهومی معرفی شد.

کیا سراتو
سراتو خودرویی است که مدل های قبلی آن سابقه حضور در خیابان های ایران و استقبال مناسب مشتریان را همراه خود دارد. مدل ۲۰۲۲ سراتو میزبان تغییر چهره جدی و مهم این محصول است که در جذاب تر شدن آن اثر مهمی داشته است.
در بخش پیشرانه با توجه به تریم از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که برابر با ۱۵۰ اسب بخار  خروجی و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. متوسط مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.
تریم توربوشارژ سراتو نیز از پیشرانه ۱.۶ لیتری استفاده می کند که برابر با ۲۰۱ اسب بخار خروجی و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود. متوسط مصرف نیز حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.