printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای مدیران این معاونت از آغاز اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت: این الگو بر اساس دو عامل میزان پیمایش انجام شده و تعداد مسافر جا به جا شده توسط هر دستگاه اتوبوس طراحی گردیده است.
کد خبر : 6714
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1394 12:48:00

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای مدیران این معاونت از آغاز اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت: این الگو بر اساس دو عامل میزان پیمایش انجام شده و تعداد مسافر جا به جا شده توسط هر دستگاه اتوبوس طراحی گردیده است.  

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در چند سال اخیر در تغییر قالب­های سنتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یک کار شبه رفُرمیستی صورت پذیرفته و امروز فعال­ترین مجموعه حوزه حمل و نقل و ترافیک در واگذاری امور به بخش خصوصی، شرکت واحد است. 

وی با اشاره به این که الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت باید پس از استقرار کامل به کل خطوط تسری و توسعه پیدا کند، اظهار کرد: البته انتظار نداریم در این مسیر کارها به شکل عجولانه و ضربتی انجام شود، بلکه برنامه­های خود را باید کارشناسی شده و دقیق اجرا نماییم.  

مهندس تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبت­های خود با بیان این که طرح «خط سفید» در قالب کمپین آسمان آبی – زمین پاک و نیز طرح انضباط شهری در منطقه 12 به عنوان دو پروژه مهم مدیریت شهری از اهمیت ویژه­ای برخوردارند، تصریح کرد: پروژه­های مذکور با هدف ایجاد انضباط و برقراری نظم در شهر در دستور کار قرار گرفته­اند. 

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر آغاز آموزش اصول و مبانی رانندگی منظم با محوریت «خط سفید» به 80 هزار راننده تاکسی پایتخت، خاطرنشان کرد: رانندگان در این دوره آموزشی به صورت فشرده با نظم و انضباط در رانندگی که در آن توجه به «خط سفید» از اهمیت ویژه­ای برخوردار است، آشنا می­شوند. 

گفتنی است در این جلسه مهندس پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با ارائه گزارشی از فرآیند الگوی جدید خصوصی­­سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، مکانیزم اجریی این الگو به عنوان اقدامی عملی در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی را توضیح داد.

 

منبع: خبرخودرو