printlogo

آرین معین، آرمان کشمیری
کد خبر : 756
تاریخ انتشار : 23 تیر 1393 12:14:00

کمپانی کیا، با به خدمت گرفتن «پیتر شرایر» در سمت مدیر دپارتمان طراحی، و انتقال تجربیاتش که طی سال‏ها کار در آئودی و فولکس‏واگن به‏دست آمده بود، گامی بزرگ در جهت پیشرفت محصولات تولیدی خود برداشت. البته وقتی سیاست گذاری های یک کمپانی، پس از تحقیقات گسترده و با نگاهی دقیق به وضعیت حال و آینده اتخاذ می‏شود، چنین موضوعی، چندان هم جای تعجب ندارد. یکی از مهم‏ترین پیامدهای این تصمیم، پیشرفت و دگرگونی چشمگیر طراحی اتومبیل‏های این برند بود، از «سراتو» و «سورنتو» گرفته تا «اسپورتیج» و البته «اپتیما». در این نوشتار، قصد داریم به‏صورت ساده و کاربردی، تفاوت‏های نسل‏های دوم و سوم این سدان را بررسی کرده و البته بی‏مناسبت نیست اگر تاریخچه کوتاه اما نسبتاً پر فراز و نشیب آن را نیز مرور کنیم.

تصاویر: آرشام اسدی

گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره 379، مرداد ماه 1393 مطالعه فرمایید.