printlogo

آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان می دهند برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام ، پایدار و بدون بارندگی را خواهیم داشت.
کد خبر : 10175
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1394 15:21:00

آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان می دهند برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام ، پایدار و بدون بارندگی را خواهیم داشت.

احمدی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان می دهند برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام ، پایدار و بدون بارندگی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اثرات این پایداری هوا در افزایش غلظت آلاینده ها و آسمانی غبار آلود در کلان شهرهایی به ویژه تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و قم نمایان خواهد شد و تا اواسط روز دوشنبه ادامه می یابد، از این رو توصیه می شود افراد سالمند کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

احمدی افزود: از روز سه شنبه با عبور موجی نسبتا ضعیف در بخش هایی از مرکز، دامنه های شرقی البرز و بخش های از جنوب و شرق کشورمان با آغاز بارندگی مواجه خواهد بود و پیش بینی می شود؛ استان هایی مثل البرز، گلستان، مازندران ، ارتفاعات تهران، استان مرکزی ، قزوین و نیمه شمالی کشور بارش های خفیف برف و باران را برای روز سه شنبه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در بخش های جنوبی تر کشور نیز استان هایی مثل فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، بخش هایی از خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان بارش ها به شکل خفیف و باران پیش بینی می شود. هوای امروز پایتخت نیمه ابری همراه با غبار خواهد بود و تغییرات دمایی در کل کشور روند افزایشی دارد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران