printlogo

معاون شهردار تهران در آستانه برگزاری جشنواره ترافیک و رسانه تأکید کرد :
مراسم اختتامیه جشنواره ترافیک و رسانه عصر دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود .
کد خبر : 10182
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1394 16:04:00

مراسم اختتامیه جشنواره ترافیک و رسانه عصر دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه گفت: نگاهمان به رسانه و کارکرد رسانه به منزله دیده بانی است که بر جامعه و اتفاقات و جریانات جامعه نظارت می کنند و    رسانه ها به منزله اهرم هایی هستند که به کمک‌ شهر و مدیریت شهری می آیند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: علم ارتباطات و رسانه یک دانش است و اگر این علم را به عنوان یک دانش بشناسیم و به آن نگاه علمی داشته باشیم، کارکرد رسانه را به عنوان دیده بان جامعه به راحتی می پذیریم.

وی با اشاره به این که ترافیک، مهم ترین مسأله شهر تهران چه از نظر شهروندان و چه از منظر مدیران شهری است، اظهار کرد: تقریباً روزی نیست که در اخبار شهری منتشر شده در رسانه ها، خبری از ترافیک تهران نباشد و چنانچه رسانه ها را به عنوان یک کلیت واحد در نظر بگیریم، آنگاه می توانیم به حضور همیشگی اخبار ترافیکی در سطح شهر به عنوان یک موضوع پر اهمیت برای این کلیت واحد سخن بگوییم.

مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این که شهر و اِلمان های شهری رسانه اند و حتی تفاوت رنگ چراغ های راهنمایی که هر کدام پیام متفاوتی را به مخاطب منتقل می کنند یک رسانه‌اند، تصریح کرد: علاوه بر نقش اطلاع رسانی، کارکرد رسانه ها در آموزش عمومی و تأثیری که در این خصوص می ‌توانند بر روی مخاطبان خود بگذارند را نیز نباید نادیده بگیریم.

وی با اشاره به این که رسانه ها در آموزش ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، اظهار کرد: ویژگی ‌هایی همچون فراگیری و تأثیرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار‌های ترافیکی می توانند داشته باشند و از این دیدگاه کارکرد مطبوعات صرفاً به اطلاع رسانی خبر و سرگرمی معطوف نمی‌ شود و موضوع مهمی مانند آموزش را نیز در بر می گیرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه «هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه» با معرفی آثار برگزیده رسانه ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک و تقدیر از خالقان این آثار، عصر روز دوشنبه 26 بهمن در محل فرهنگسرانی اندیشه برگزار می شود.