printlogo

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جان سپردن بیش از 14 هزار نفر در تصادفات 10 ماه گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر : 10642
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1394 11:33:00

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جان سپردن بیش از 14 هزار نفر در تصادفات 10 ماه گذشته در کشور خبر داد.

‌سردار مهری گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3/1 درصد کاهش یافته است و به عبارت دیگر 450 نفر کمتر از پارسال کشته شده است.

وی افزود: گرچه مرگ و میرهای ناشی از تصادفات کاهش یافته اما 14 هزار فوتی آمار بسیار قابل توجه و بزرگی است که باید با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مربوط در کاهش این آمار عزمی راسخ تر داشته باشیم.

سردار مهری گفت: 73 درصد فوتی های امسال در تصادفات جاده ها و مابقی در درون شهرها کشته شده اند و از این تعداد 22 درصد عابران پیاده و 23 درصد موتور سیکلت سواران و مابقی را سرنشینان وسائل نقلیه تشکیل می دهند.

وی افزود: 51 درصد فوتی ها در صحنه تصادف و 49 درصد دیگر در مرحله انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان باخته اند.

سردار مهری گفت: در این رابطه 260 هزار نفر هم مجروح شده اند .

وی افزود: در 10 ماهه امسال 40 درصد آمار فوتی ها را رانندگان تشکیل می دهند و نزدیک به 6 هزار تصادف فوتی داشته ایم که 50 درصد مقصر بوده اند و 50 درصد هم مقصر نبوده اند.

سردار مهری گفت: در 11 ماه امسال برای 1/5 میلیون نفر گواهینامه رانندگی صادر و یک میلیون و 250 هزار وسیله نقلیه جدید نیز شماره گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم ترددها در نوروز 95 افزایش می یابد افزود: باید برای مدیریت وکنترل بهتر سفرهای نوروزی با تعامل همه دستگاه‌ها برنامه ریزی کنیم .

سردار مهری به اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: باز هم این قانون به بازنگری نیاز دارد تا با کسانی که تعدادشان اندک است و موجب فوت یا آسیب به دیگران می شوند با اعمال محرومیت‌های اجتماعی و مجازات سخت برخورد قاطع شود.

وی بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز و نا ایمن در جاده های سراسری کشور و منسجم نبودن ساختار مدیریت سوانح ترافیکی را از مشکلات موجود در حوزه راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا از آقایان نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هاشمی وزیر بهداشت خواست برای تسریع زمان حاضر شدن دستگاه‌های امدادی و اورژانسی بر سر صحنه تصادفات دستورات لازم را صادر کنند.