printlogo

مدیر عامل شرکت بهمن موتور از مذاکره با شرکت‌های مزدا و ایسوزو برای تولید خودروهای جدید خبر داد.
کد خبر : 10666
تاریخ انتشار : 19 اسفند 1394 17:57:00

«خبرماشین» - مدیر عامل شرکت بهمن موتور از مذاکره با شرکت‌های مزدا و ایسوزو برای تولید خودروهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، حمیدرضا داودزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید شرکت بهمن موتور اظهار داشت: برای تولید خودروهای جدید در حال مذاکره با چند شرکت خارجی از جمله مزدا و ایسوزو هستیم که البته هنوز به توافق نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید مزدا 3 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تولید شرکت بهمن موتور طی سال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده نیز افزایش 40 درصدی تولید را داشته باشیم.

به گفته داودزاده، تولید شرکت بهمن موتور طی امسال به 17 هزار دستگاه رسیده که این رقم سال آینده به 22 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید 3 مدل خودروی سواری و سه مدل وانت در دستور کار شرکت بهمن موتور قرار دارد، گفت: خودروهای سواری مزدا2، مزدا3 ، سواری آسا B50، وانت مزداکارا (تک کابین و دو کابین مزدا)، وانت لوکس (تک کابین و دو کابین/ دو دیفرانسیل کاپرا) و مینی تراک جزء تولیدات شرکت بهمن موتور محسوب می‌شوند.

وی در مورد تغییر قیمت محصولات این شرکت طی سال آینده نیز گفت: با توجه به افزایش 14 درصدی دستمزدها و بحث‌های مطرح شده مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده و قیمت حامل‌های انرژی باید ببینیم سال آینده چه اتفاقی برای قیمت تمام شده تولید خواهد افتاد.

مدیرعامل بهمن‌ موتور با اشاره به تحرک بازار خودرو طی ماه‌های بهمن و اسفند امسال، گفت: سال آینده بعید است محصول جدیدی در تولید مشترک با شرکت‌های خارجی به بازار عرضه شود زیرا مذاکرات و ایجاد خط تولید در طول یک سال به سرانجام نخواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد :  هم اکنون در خط تولید مزدا ، وانت مزدا و وانت کارا که دو سال گذشته تولید آن آغاز گردید و در سال گذشته به 100 درصد ساخت داخل رسید نیز در حال تولید است. در خط کناری آن نیز کاپرا و لند مارک تولید می شود و این قابلیت وجود دارد که در این خط سواری نیز تولید شود.

وی تاکید کرد : هم اکنون امکان تولید آسا نیز در این خط وجود دارد و این امکان را داریم که افزایش تنوع در خودروی سواری را نیز داشته باشیم.

وی با توجه به تولید خودرو آسا از محصولات شرکت FAW گفت : شرکت FAW یکی از اولین ، بهترین و پر تیراژ ترین خودروسازان چینی محسوب می شود و یکی از بزرگترین مراکز تست چین تعلق به شرکت FAW است و در همه رنج از کشنده ، کامیون ، کامیونت ، سواری ، ون و اتوبوس در این شرکت تولید می شود و محصولاتی که از طریق شرکت خودروسازان راین عرضه می‌شود در واقع با برند یک شرکت دیگر در ایران فروخته می‌شود.

وی همچنین در خصوص گارانتی دو محصول مزدا و آسا گفت : در حال حاضر گارانتی مزدا ، 3 سال و 60 هزار کیلومتر و آسا نیز 2 سال و 40 هزار کیلومتر است که در حال مذاکره هستیم این میزان افزایش یابد.

 

عکس: محمدجواد شبیری