printlogo

سید سبحان سیدی
کد خبر : 10745
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1394 12:58:00

«خبرماشین» - عکس: محمد بهادرانی - سینا نوحی/ آنچه می‏ خوانید خلاصه ‏ای از اولین سفر من از دنیای اتومبیل‏ های لوکس و اسپرت به دنیای اتومبیل ‏های مقاوم و بلند است. اولین سفری که بر خلاف تست روی آسفالت داغ، با خاک، پرش‏ های پی در پی و استقامت سر و کار دارم. سفری که رام کردن هرزگردی ‏ها و کشیدن افسار خودرو در جهت درست کمی دشوار است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، با توجه به اینکه خودرو‏های آفرود به وفور در کشور ما فقط روی آسفالت نرم خیابان‏ ها آن هم داخل شهر خودنمایی می‏ کنند، به دنبال نفراتی گشتیم که مرد میادین سخت بودند و از شاسی بلند خودرو‏هایشان، به درستی استفاده می ‏کردند. در بین انواع خودرو‏های آفرود، تصمیم گرفتیم دست روی خودرویی بگذاریم که به ‏صورت پیش فرض برای موانع سخت طراحی شده است. تویوتا FJ که از جایگاهی ویژه در بین جوانان برخوردار است. 

هماهنگی‏ ها دقیقاً دو ماه زمان برد و بالاخره موفق شدیم در یک حرکت تاریخی و با اتحاد تیم اف‏ جی کروز ایران برنامه را برای یک روز زیبا تدارک ببینیم. مقصد، کمپ پرواز در کویر مرنجاب بود. از یک هفته قبل شرایط آب و هوایی دائماً بررسی می‏ شد و تماس‏ های مکرر و پیاپی و ساختن گروه در شبکه‏ های اجتماعی برای هماهنگی‏ های لازم صورت پذیرفت. 

گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره 399 فروردین ماه 1395 مطالعه نمائید