printlogo

از 26 اسفند تا ششم فروردین در کل کشور به طور میانگین روزانه 85 و نیم میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.
کد خبر : 10931
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1395 11:16:00

از 26 اسفند تا ششم فروردین در کل کشور به طور میانگین روزانه 85 و نیم میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

مرتضی عابدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در استان تهران نیز در این مدت روزانه 14 میلیون و 200 هزار لیتر در روز بنزین در جایگاه ها عرضه و مصرف شده است.

عابدینی با بیان اینکه شرکت پخش فراورده های نفتی در ایام نوروز تلاش می کند خدمات خوبی به رانندگان وسایل نقلیه ارائه کند ، افزود :‌ 276 جایگاه عرضه سوخت با تلاش 15 تا 18 هزار نیرو مسئولیت عرضه سوخت بنزین را برعهده دارد.

وی در خصوص پشتیبانی از جایگاه های عرضه سوخت گفت 3 انبار استراتژیک در سطح استان تهران شامل انبار ری ، انبار شمال شرق و شمال غرب مسئولیت این کار را دارد که در این انبارها یک و سه دهم میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی ذخیره می شود و در این انبارها 700 نیرو فعالیت شبانه روزی دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران درباره سوخت مورد نیاز هواپیماها نیز گفت : ‌روزانه در کل کشور 5 و 2 دهم میلیون لیتر انواع سوخت هواپیما توزیع می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 و نیم درصد افزایش داشته است. 

وی گفت :‌روزانه هواپیماها 697 بار سوخت گیری می کنند.

عابدینی همچنین از راه اندازی گروه های بازرسی با عنوان گلگشت های نوروزی در استان تهران خبر داد و افزود : فعالیت این تیم ها نظارت بر عرضه ، سوخت از لحاظ کمیت و کیفیت است که کار خود را از 15 اسفند در قالب 13 تیم عملیاتی آغاز کرده اند.

 

منیع: خبرخودرو