printlogo

یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امید است با اقدامات دولت در سال 95 و اجرای تفکرات جدید در این حوزه از صنعت ، خودروسازان از شرایط کنونی خارج شوند.
کد خبر : 11007
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1395 14:55:00

یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امید است  با اقدامات دولت در سال 95 و اجرای تفکرات جدید در این حوزه از صنعت ، خودروسازان از شرایط کنونی خارج شوند.

محمد تقی احمدیان افزود : دستیابی به اهداف مورد نظر در صنعت خودرو مستلزم وجود مدیران متخصص و تکنیکال در حوزه خودروسازی است ، قطعا حضور مدیران سیاسی ، دردی از صنعت خودرو دوا نخواهد کرد.

وی اظهار داشت : مطمئنا حضور مدیران آگاه ، توانمند و  تکنیکال به منظور محاسبات دقیق اقتصادی ، توجه به کمیت و کیفیت و اعمال تکنولوژی جدید ، می تواند تحولی اساسی را در صنعت خودرو ایجاد نماید.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه جریان مورد نظر در صنعت خودرو را در سال گذشته  کمتر دیده شد و همچنان یکی از معضلات اساسی و بنیادی که باید برطرف شود توجه به حوزه مدیریت و تحولی دراین بخش است.

وی تصریح کرد : یکی از عوامل و شاید بخش وسیعی از دلایل عدم توان خودروسازان در مقابل با این معضلات ، ضعف های موجود در این حوزه است که  امید است  با اقدامات دولت در سال 95 و اجرای تفکرات جدید در این حوزه از صنعت ، خودروسازان از این شرایط  خارج شوند .

وی ابراز امیدواری کرد : در سال جاری با قراردادها و تولیدات مشترک در حوزه خودروسازی ، صنعت خودرو از سیستم کنونی خارج و تحولی در این صنعت ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات و تکنولوژی در همکاری های جدید  خاطر نشان کرد : هر چند در بخش اول همکاری با شرکتهای فرانسوی ، انتقال  تکنولوژی و صادرات مطرح است ، اما یکی از مهمی که در این روند مذاکرات و داخلی سازی محصولات  جدید باید توجه جدی قرار گیرد ، اهمیت به حوزه خدمات پس از فروش و هزینه ای که مشتریان در این راستا باید پرداخت می کنند ، خواهد بود.

احمدیان  افزود : نکته مهم دیگری که خودروسازان در همکاری مشترک باید مورد اهتمام آنها قرار گیرد اهمیت دارد توجه به سود و زیان مشترک  و همکاری برد – برد است این در حالی است که در مذاکرات گذشته با پژو صرفا شرکتهای ایرانی متضر شده و خودروساز طرف قرارداد با ترک ایران عملا با زیانی مواجه نشد.

وی  تصریح کرد : در صورتی که در قراردادهای جدید سود و زیان مشترکی وجود نداشته باشد و همکاری ها  برد –برد نباشند این مشکلات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت : امید است سال جاری با تمهیدات دولت ، جریان صنعت خودرو ، به سرانجام موفقی ختم شود و با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور و از سویی حضور مدیران شایسته  و لایق در راس شرکتها ، مسیر رشد و تولید در صنعت خودرو ایران فراهم گردیده و این صنعت سهمی مهمی از بازار داخل و منطقه را کسب نماید.

 

منبع: خبرخودرو