printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح خط کشی محوری در معابر شریانی درجه 1و2 در راستای اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک خبر داد.
کد خبر : 11304
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1395 15:09:00

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح خط کشی محوری در معابر شریانی درجه 1و2 در راستای اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک خبر داد.

امیرحسین حیدرنیا با اشاره به اینکه این طرح با هدف ساماندهی شبکه معابر و فرهنگ سازی و جلب توجه شهروندان به خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی، کاهش سوانح رانندگی و ارتقا ایمنی شهروندان اجرا می شود، افزود: اصلاح خط کشی محوری، گذرگاه عابرپیاده تقاطع ها، عابرپیاده میان تقاطعی، آسفالت، اصلاح هندسی و اصلاح نوشتار از جمله اقداماتی است که در طرح نماسازی خط سفید اجرا می شود.

به گفته وی تغییر شکل ظاهری بلوک عابرپیاده و تبدیل آن به کانال عابرپیاده در تقاطعاتی که با چراغ زماندار کنترل می شوند، هوشمندسازی 12 تقاطع به دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نصب 10 دوربین ثبت تخلف زوج و فرد از دیگر اقدامات اجرا شده از سوی این معاونت در زمینه اجرای پروژه خط سفید بوده است.

معاون شهردار منطقه 7 یادآور شد: خط کشی، همسطح سازی و مناسب سازی معابر، نصب پل عابر پیاده همسطح، تابلوهای احتیاط و گذرگاه عابرپیاده و خط کشی نوشتاری از دیگر فعالیت هایی بود که در این طرح در دستورکار قرار گرفت.

وی  با اشاره به اینکه طرح خط سفید برای هدایت خودر‌وها به حرکت بین خطوط و رعایت حقوق عابران طراحی شده‌ است، خاطرنشان کرد: با اصلاح هندسی معابر و خط‌ کشی‌ها شهروندان خود را ملزم به رعایت و توقف در حریم تعیین‌شده در تقاطع‌ها می‌دانند و کمتر تقاطعی دیده می‌شود که رانندگان با بی‌احتیاطی روی خط ایست توقف کرده باشد.

 

منبع: خبرخودرو