printlogo

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : برای اتمام نگرانی های صنعت خودرو باید چاره اندیشی اساسی برای قیمت خودرو شود اینکه نگرانی یک طرف در بازار خودرو در نظر گرفته شده و طرف دیگر نادیده گرفته شود منصفانه نیست.
کد خبر : 11427
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1395 15:31:00

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : برای اتمام نگرانی های صنعت خودرو باید چاره اندیشی اساسی برای قیمت خودرو شود اینکه نگرانی یک طرف در بازار خودرو در نظر گرفته شده و طرف دیگر نادیده گرفته شود منصفانه نیست.

ابراهیم نکو اظهار داشت :  امروز صنعت خودرو با مسائلی روبرو است که اگر به آنها پایان داده نشود مسلما هر روز شاهد تبعات منفی آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت : هر گونه نسخه ای جهت درمان موقت برای وضعیت کنونی بازار خودرو کفایت نخواهد کرد و در آینده شاهد افزایش تنش در این حوزه از صنعت خواهیم بود.

وی گفت : در وضعیت کنونی صنعت خودرو باید حمایت شود چرا که به شرط حمایت است که می توان رقابتی را در بازار خودرو شاهد باشیم.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس نهم اظهار داشت : در صورتی که تنها یک بعد این جریان نگاه شود و متقاضیان راضی نگه داشته شوند در حالی که خودروسازان گرفتار است  نمی تواند با این شرایط ادامه دهد .

نکو افزود : به نظر میرسد حمایت از صنعت خودرو و افزایش منطقی قیمت ها می تواند راه نجاتی باشد برای این صنعت و بستری برای حضور در بازار رقابت باشد چرا که در بازار رقابت است که شاهد رشد کیفیت بوده و نهایتا رضایتمندی مشتریان خواهیم بود.

وی گفت : با افزایش کیفیت رقابت درستی بین خودروسازان شکل خواهد گرفت و به دنبال این رقابت است که به تدریج شاهد رقابتی شدن قیمت ها نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت دلیلی بر افزایش کیفیت نیست تصریح کرد : در صورتی که افزایش قیمت خودرو منطقی باشد طبعا بازار و متقاضیان نیز با این افزایش برخورد درستی داشته و این اقدام قابل پذیرش جامعه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : خودروسازان باید با افزایش کیفیت و از سویی اختصاص تسهیلات خرید در جهت جلب رضایت مشتریان گام های اساسی تری بردارند.

وی در پایان با توجه به انتقاد اعضای ناظر شورای رقابت نسبت به تصمیمات اخیر این شورا در خصوص قیمت خودرو گفت :  قطعا این اقدام شورا محل ایراد بوده و نباید مسئله قیمت خودرو را خاتمه یافته دانست از این رو ضرورت دارد که به سرعت این جلسه شورای رقابت تشکیل شده و  اجازه داده شود که در یک فضای منطقی و دوستانه تصمیمات بهتر و قابل قبولی اتخاذ شود.

 

منبع: خبرخودرو