printlogo

کد خبر : 11473
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1395 16:10:00

«خبرماشین» - مدیرعامل شرکت سایپا کاشان در یک نشست خبری قیمت چانگان CS35، خودرو چینی که در حال حاضر به صورت آزمایشی در ایران تولید می شود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، فریبرز شهباز با اشاره به این که در گذشته این خودرو به صورت وارداتی در اختیار هموطنان قرارگرفته و با استقبال چشمگیر مردم عزیزمان روبرو شده افزود: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تکمیل سبد محصولات خود هم اکنون این خودرو در گروه خودرو سازی سایپا تولید و به بازار عرضه می شود.

وی افزود: قرار است که در سال جاری حداقل 4 هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم و میزان داخلی سازی در سال اول 21 درصد و سال دوم 40 درصد است.

شهباز با بیان این ‌که پروژه ساخت این خودرو از یک سال قبل برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: CS35 با قیمت 64 میلیون تومان عرضه می‌شود که البته با 2 میلیون تومان تخفیف، 62 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در حال حاضر قیمت متوسط مدل های وارداتی موجود در بازار این خودرو 72 میلیون تومان است. 

CS35 دارای موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری، قدرت 123 اسب بخار، حداکثر گشتاور 160 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است. این خودرو دارای گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعت دستی است.

این خودرو مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS/EBD، کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین)، کیسه هوای جانبی، سانروف، کروز کنترل، سنسور پارک دنده عقب و ... است.

همچنین شهباز درباره مذاکره این شرکت با سیتروئن فرانسه متذکر شد: صحبت‌هایی در این خصوص شده، اما بهتر است نحوه و چگونگی همکاری را مدیران ارشد سایپا اعلام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت همکاری شما با شرکت های بین المللی نهایی شود و نتیجه مذاکرات را مدیران ارشد سایپا اعلام کنند، آیا محصولات قبلی همچون تیبا و ساینا از خط تولید خارج می شود؟ خاطرنشان کرد: خیر، تا زمانی که این خودروها بازار دارد، تولید ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان گفت: اگر همکاری گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی فرانسوی سیتروئن نهایی شود، خط تولید پنج محصول این شرکت از جمله محصول الیزه (ELIZE) در سایت سایپا کاشان راه اندازی خواهد شد.

در این سفر بیش از 50 خبرنگار نشریات تخصصی، روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری ها ضمن بازدید از کارخانه سایپا کاشان، چانگان CS35 را مورد آزمایش فنی قرار دادند.

 

عکس: امیرعلی شبیری