printlogo

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضوابط سرویس حمل و نقل مدارس سالیانه اصلاح شده و به روز می گردد و در اختیار سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اداره آموزش و پرورش و انجمن اولیا مربیان قرار می گیرد .
کد خبر : 12058
تاریخ انتشار : 27 تیر 1395 13:44:00

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضوابط سرویس حمل و نقل مدارس سالیانه اصلاح شده و به روز می گردد و در اختیار سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اداره آموزش و پرورش و انجمن اولیا مربیان قرار می گیرد . 

اقبال شاکری در خصوص آیین نامه اجرایی حمل و نقل مدارس اظهار داشت : به موجب این آیین‌نامه راننده پس از اخذ گواهی صلاحیت رانندگی مسئولیت جابجایی دانش آموزان مدارس را بر عهده خواهد داشت و نیز دارا بودن برگ معاینه فنی، برچسب سرویس مدرسه و مجوز و فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط در مدت معین صادر می گردد . 

وی در ادامه تصریح کرد : استفاده از خدمات مراقبان فقط در خودروهای جمعی شامل ون، مینی‌بوس و اتوبوس الزامی خواهد بود و الزاماً مراقبین خودروهای مدارس دخترانه برعهده بانوان خواهد بود و همچنین از سرویس رایگان برای مدارس استثنایی و معلولان استفاده می گردد و ضمنا مدارس باید شرایط و ضوابط سرویس حمل و نقل مدارس را به اطلاع اولیا برسانند.

وی در خصوص نظارت بر سرویس حمل و نقل مدارس بیان داشت: شهرداری با همکاری آموزش و پرورش باید عملکرد خود را به صورت سه ماهه به شورا ارائه کند . 

شاکری از بکارگیری خودروهای متفرقه در سرویس حمل و نقل مدارس خبر داد و گفت : متاسفانه تنها10 درصد از دانش آموزان شهر تهران از سرویس مدارس استفاده می کنند زیرا اکثر خودروها متعلق به  بخش خصوصی می باشند و با توجه به این نکته مدارس باید از در اختیار قرار دادن سرویس ها به افراد متفرقه جدا خودداری کنند زیرا در صورت بروز عواقب ناشی از استفاده از آنها مسئولیت متوجه خود شخص خواهد بود. 

وی با اشاره به جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت : نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ پس از بررسی اعضای شورای شهر ۱۵ درصد افزایش یافت لذا این نرخ رقم پایه می باشد و نسبت به مسافت تغییر می کند.

وی در پایان مطابق با جلسه کمیسیون حمل و نقل با انجمن اولیا مربیان اظهار داشت: اولیا و مدارس از سازمان تاکسیرانی رضایت دارند ولی متاسفانه عدم رعایت ضوابط از سوی بعضی مدارس موجب ایجاد مشکل و نا امنی گردیده است و ضرورت دارد به این مشکل رسیدگی گردد. 

 

منبع: خبرخودرو